Tas bort på onsdag..
På onsdag blir det en sorgens dag. 3 marsvin ska tas bort. Nr 1 pga juvertumör, nr 2 pga vulvan vuxit sig stor och hård ngt trycker emot den innifrån kissa kan hon. Nr 3 då hon är polare med nr 2 och kommer sörja ihjäl sig, hon fungerar inte med ngn annan av de honor jag har, de har hängt ihop sedan de var små de är 5 år idag. Visst de är alla 3 pigga osv men jag vill ta dem innan de börjar lida, slutar äta.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Men GUD vilken SORG!! JAg lider med dig så det gör ont!! Det är alltid så himla tråkigt och jobbigt när detta skall ske (jag har själv tagit bort en för inte så länge sedan) och det är så hemskt.
Sänder BAMSE kramar och tröst till dig.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
USCH vad hemskt :'( synd att sånt där ska behöva vara enda lösningen :/

medaljens baksida med att ha djur,,, skit jobbigt, ändå kan man inte vara utan djur heller,,då dom ger så mycket…
Tröstekramar från mig !!
Håller med #3. Man klarar sig inte utan dom, men inte heller att ta farväl, det är det hemskaste jag tycker med att ha djur :/ vi måste säga hej då till två djur här hemma också, fast dom ska inte avlivas.
Verkligen jättetråkigt! Det är alltid lika hemskt att behöva ta bort ett älskat djur.
Men tänk på att de haft ett bra liv hos dig och att du gjort allt du kan för dom. Och hur ont det än gör så är det ju ibland det bästa man kan göra, att låta dom somna in.
Många tröstkramar!
Nämen fy vad sorgligt 
Att förlora sina älskade marsvin är det värsta som finns… Jag har förlorat 2 stycken (egentligen 3 - en unge som var dödfödd eller så hann inte Sera bita sönder fosterhinnan…?) och jag kunde inte gå till skolan på hela dagen, allt blir helt krossat. Jag fasar inför Calypso och Seras död… Fast vi alla kommer ju gå samma väg även om det sker vid olika tidpunkt..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus