Behöver hjälp att välja färg...
Jag ska köpa två marsvin och det är jättesvårt för mig tycker jag eftersom att jag inte kan välja färgen eller någonting själv. Även om min mamma kan mycket behöver jag hjälp!
Ändrade din rubrik. Tänk på att skriva en så detaljerad rubrik som möjligt, då blir det mycket enklare att hitta bland trådarna. //Hanna(Abico), Medarbetare på marsvin.ifokus
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Fört och främst, läs på om marsvinens behov. Sedan är det ju bara att sätta sig och titta på bilder, åk och besök utställningar och se på alla möjliga raser och färger live - fastnar du för någon så finns det alltid folk som kan färg- och rasbestämma djuret åt dig och sedan är det bara att leta efter en uppfödare av önskad färg :) Lätt som en plätt, så länge det finns någon som sysslar med just den varianten ^^'
Hanna

Vad bor du någonstans? Om du berättar det så kan vi tipsa om olika uppfödare som finns i närheten.
Förutom olika färger så finns det olika sk hårlag. Det betyder att marsvinens päls kan se ut på olika sätt. Marsvin kan antingen vara strrävhåriga, släthåriga eller långhåriga. Det finns även hårlösa marsvin, men om man är nybörjare och ska skaffa sina första marsvin är det bättre att skaffa några med päls. Renrasiga virvelmarsvin kallas aby eller abessinier.
Funderara lite på vad du vill ha för typ av marsvin också, inte bara färgen. Långhåriga marsvin är ofta lugna, men man måste sköta deras päls så den inte blir trasslig. Marsvinen av raserna teddy och rex brukar vara både lugna och ganska nyfikna. Släthåriga är ofta lite livligare och abysar har rykte om sig att vara ganska bestämda.
Det finns även marsvin med röda ögon. De har inget fel på synen, som en del tror.
Nu har jag mina marsvin!
- Emmy,
Grattis :D och välkommen till marsvins världen ;)
Nu måste du ju lägga upp bilder och berätta vad det är för nå söta bollar du skaffat ;)
Jag vet redan! Ooooohh… De är INTE ursöta de är mer änübersöta! De kuttrar så sött och de är så släta. De är någon sorts säthårsblandning gissar jag, eller så är de rent av släthår. De heter Bitch och Peach. Peach har blivit biten i öronen på zooaffären. Tack för att du hade haft tid och leta efter info Rafflan! Så gör man ju när man vill ha vänner det förstår jag och det är ju trots allt en marsvinssajt! ;P Bilderna som jag laddat upp har jag ritat. Ni kanske får leta lite för att hitta dem, måttet är ju liksom 4000x2000. XD
- Emmy,
Vad kul :D
Men.. det är ju hundar ;S?
#6 Jag vet! Men jag har jobbat i kanske två timmar, så klaga inte Mr. Bean!
- Emmy,
#7 nej men menade nog att hon trodde att det skulle vara dina marsvin på bilden ;)
Mr. Bean?
#8 och #6
Haha! Har jag humor eller har jag humor? ;P Jag vet, men de är inte enkla små djur…?
- Emmy,
Jag kan bara säga att Rafflan har rätt.. jag trodde det skulle vara marsvin? Du skriver ju trots allt om marsvin. Och, herregud har inte klagat MR.BEAN. Förstår fortfarande inte vfr du laddar upp bilder på hundar x'd jaja, dom var fina :)
#9 då har jag inte humor då jag inte ser det roliga i att vi vill se en bild på dina söta marsvin och du laddar upp en bild på hundar du ritat själv :S men men ;)
Du kan väl ta en bild på dom små marsvinen och visa oss? :)
Och tror det ska finnas en ifokus-sajt för ritade bilder, du kanske kan kolla in där om du gillar att rita? :D
Jag tror bara det här är något sorts skämt -.-'
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Sämt för vad? Jag har marsvin! XI
De är för svåra att fota och mamma orkar ej.
- Emmy,
#10 11 12 hon är 8 år enl. presentationen!
Nej jag är 9… -_-' XD Jag kan snart lägga upp dem…
- Emmy,
Okej, vad bra ^^,
Det är nämligen så att det finns personer som skapar användare antingen för att driva med medlemmar, starta arga/upprörda diskussioner eller bara j*vlas. Men vi ser spänt fram emot bilder då :D
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Okej har inte hunnit än…
- Emmy,