Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 996 ggr
Xiin
0

Bråk ? Bör dom säras på ?

Hejsan! Spelade in då jag hade mina marsvin lösa i soffan idag och undrar om detta är normalt beteende eller om jag bör sära på dom ? Dom är inte åhär i buren tror jag, inte då jag har sett dom, men om en utav dom ligger i huset så går denandra inte in.  Har spelat in hur det låter och ser ut när dom håller på och så hackar dom även tänder, eller de låter åtminstone så!

tacksam för svar!

Marsvinen

Emma-U
0

De ser väldigt unga ut, hur länge har de gått tillsammans?
Om du inte hade avbrutit dem då du gjorde, vad hade hänt då? Hade de fortsatt tror du eller hade de slutat så småningom?
När mina två gjorde upp om rang så gick jag också emellan för att få dem att sluta, men det tar de igen senare.. Så jag hade nog försökt att låta dem "göra upp", men håll ett öga på dem om du kan..

Den ljusa av dem två verkar vilja ha högsta rang och vill nog bara upprätthålla det - den mörka verkar acceptera det - även om h*n gnäller till..

Det är hjärteskärande när ens grisar håller på så här, men de behöver göra upp för att flocken ska ha en naturlig och självklar ledare..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Abico
0

Sålänge dom inte biter varandra såriga eller så att det blöder så skulle jag låta dom hållas.. Mina pojkar har gått ihop i ett år och har liknande duster en gång i veckan ungefär men har aldrig bitit varandra så att det blivit sår. Och dom är jättegoa vänner annars :)

Hanna 

marsvin2008
0

Jag tror inte det är någon fara. De är ju småbebisar än och som de andra skriver gär de nog upp om rang. När mina killar var små höll de på och gjorde sådär också fast ingen av dem pep så där men de höll ändå på.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Xiin
0

Okej, ne dom är ju inte så gamla .. Jo, tyckte det såg så hemskt ut så var tvungen att avbryta :PDom har inte gått länge alls bara en vecka så det kan ju också vara en anledning kanske?

Men det är klart att dom kommer "göra upp" om det senare, tänkte inte alls på det när jag avbröt ^^

Men tack för svaren iaf.  bra att veta hur man ska hantera det när de händer.  Ska låta dom vara nästa gång så att det blir klart, ska ju in med en till tjej om några veckor och då kanske det är bra att dom två har gjort upp ?

Ja inte vet jag :D

FeliciaS
0

Ja, visst ser det dramatiskt och hemskt ut! ;)

Jag tycker du ska låta dem hållas, det är sådana små tjafs marsvinen håller på med emellanåt. Är det två honor?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

learningtofly
0

mina två pojkar bråkar direkt när de kommer ut ur buren, men i buren så håller de relativt sams (Kanel fjantar sig och ska provocera Prince lite då och då men då klappar de bara tänder lite och hoppar runt och töntar sig) ute ur buren så blir det väldigt tjafisgt på direkten och slagsmål på riktigt, speciellt ifall de är på en liten yta som soffa eller säng.

Kammarfelt
0

Haha , nej eftersom du har en relaterande film till skogsturken (på youtube) kan det inte vara lämpigt :D

haha , nej skojade bara :P