Hur lång tid innan dom gör ifrån sig?
Något jag tycker mindre om gällande marsvin är att när jag haft uppe något av mina fyra marsvin så bajsar och/elr kissar dom efter ca 5-10 min. Är lite olika hur lång tid det tar men det längsta jag kan ha dom uppe utan att dom gör ifrån sig är nog 15-20 min, sen ligger det massa korvar o kiss"pölar" i knät. Uuack! Inte mysigt.
Till skillnad från hamstern som jag kan ha uppe i timmar utan att hon så mycket som lägger en korv.
Hur är det för er? Kissar/bajsar era marsvin ofta i knät? Hur lång tid kan ni isåfall ha dom i knät utan att dom gör ifrån sig?
Det varierar ^^
Jag har en som dricker mängder och lätt kan kissa ner mig 4 gånger på en halvtimma ;) Sedan har jag en som aldrig kissar i knäet utan gör det så fort hon kommer ner i buren igen..
Hanna

Kålan bajsar mest när hon sitter i knät, men om jag har uppe henne länge så brukar hon även kissa. Mn jag har alltid handduk under henne ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

ingen av mina bajsar eller kissar när dom är hos mig
förut hade jag ett marsvin som gjorde det så fort hon kom upp

Jag har lyckats få nästan alla mina grisar rumsrena, så de kissar oftast när de får komma in i buren igen, eller när de är på en av sina filtar (som är en barnfilt, med plast på undersidan), den kissar de bara på. Utom min äldsta hona, hon kissar överallt och hela tiden. :P Och detta är min kära mors fel, då hon har dem uppe tills de kissar, sen så släpper hon ner dem. ;)
Men de är nog uppe iaf 1 timma innan de ens börjar gnälla över att de vill ner och kissa. Jag har lärt mig se på deras beteenden när de vill gissa, väldigt behändigt. :)
Ingen av mina 3 kissar eller bajsar när man har dom upp i famnen/knät men löst på golvet kan dom bajsa och när man bada Sammy bajsar han oftast ;)

som bebisar kissar dom hej vilt överallt, men när dom växer till sig och blir vuxna brukar dom, iaf har alla mina fyra killar gjort det, lära sig att man kissar i buren/på handduk! min äldsta ville inte ens kissa på mig el i sängen och blev alldeles stökig o naffsa på mig när han blev kissig. mina andra brukar oxå bli stökiga men dom naffsar inte…
När de springer på golvet kissar/bajsar de direkt. Ifall de sitter i knät kissar de väl efter en timme eller så med lite "förvarningar"(pip). Men jag brukar inte så ofta ha dem uppe så länge i taget, som tur.
#0 Ett tips är ju att du tar upp dem korta stunder istället, har dem uppe 10 min för att lägga ner dem i buren och sedan kanske ta upp dem fem minuter senare när de gjort sina behov och låta dem vara i knät i tio minuter igen.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Mina marsvin bajsar/kissar rätt fort om man har de ute i inhägnaden. Men gosar jag med dem är det bara Hera som kissar, den lilla skitan ;P Saga gör sällan något :) Jag har haft rumsrena marsvin och de flesta av dem kissade aldrig när man hade de uppe (om det itne gällde ca +30 min). Calypso började jämt prata och vara rastlös innan han behövde kissa, då släppte jag ner honom i buren och tog upp honom igen sen ^^
Ungar kissar oftare än vuxna.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus