Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 737 ggr
tantnett
0

Rätt anmälan till utställning?

Jaha nu skall man anmäla sig till sin första marsvinsutställning. Men vill förvissa mig om att jag är rätt på det gällande klasserna?

Jag klipper sheltisarna Maja och Bella i bakarna då där ju lätt blir blött, samt att dom var rejält klippta då jag köpte dom så det är inte helt utväxt ännu.

Maja är ju reg sheltie. Hon går väl då i sheltieklass klippt?

Bella "Majas dotter" är inte reg och ärligt talat vet jag inte om hon är renrasig? Men det kan jag ju kolla upp. Men Bella går väl i petklass klippt? Om hon är korsad?

Eldiga Iris är ju en korsning så där gäller väl också petklass?

Röde Orm är ju Iris bror så han går väl också i petklass? Men han är kastrerad, men han kan väl ställas ut trotts det?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Cavia
0

Maja kan du ställa ut i Klippt Långhår, men då måste hon vara minst 5 månader och pälsen måste vara minst 10 cm lång, dvs pälsen måste nå ner till plattan/handduken/bordet.

I petklass finns ingen klass som heter klippt, utan där delas djuren in i honor respektive hanar och sen i olika åldersklasser.

Kastrater får man ställa ut i petklass, ja.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

idipidi
0

Alla marsvin, oavsett om de är registrerade eller inte kan ställas ut i petclass. Så allihop kan gå i pet om du vill det. Sen om du är intresserad av en mer rasbedömning på Maja så kan du anmäla henne i klippt långhår. Hon kan alltså gå i både pet och klippt långhår om du vill det. I Klippt långhår ska pälsen nå ner till marken.

Något som heter "petklass klippt" finns det inte.

idipidi
0

Äääh, du hann före. :p

tantnett
0

Stort tack för mycket bra svar från er bägge.   Glad

FeliciaS
0

Ja, du har fått bra svar på allt redan ^^ Så jag frågar iställt vilken utställning det är du ska på? :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tantnett
0

#5 Tänkte anmäla till Landskronautställningen 14/3.  Glad

emelie92
0

se till så att du betalar in till rätt bankgiro så du inte gör samma misstag som jag gjorde *s*

FeliciaS
0

#6 Okej, skoj! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus