Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 2876 ggr
ElinLiitah
0

Marsvin som tappat klon

Vårat marsvin har tappat ena nageln..Vad ska vi göra?

Ändrade rubriken så att man förstår vad tråden handlar om.

//Sandra, Medarbetare på marsvin.ifokus.se

[Tootikki]
1

Oj! Jag har ingen aning men jag undrar bara hur h*n tappade klon? Den kan väl inte bara ha ramlat av sådär helt plötsligt FlörtTungan ute

ElinLiitah
0

Det är mina två kusiners marsvin och de vet inte riktigt vad som hände men de tror att hon kan ha fastnat med klon i täcket eller något..de är ganska upprörda, de är inte så gamla…

ElinLiitah
0

Snälla vi vet inte vad vi ska göra…ge oss ett tips

ElinLiitah
0

vi har använt lite bomull

[jejjas]
0

Tycket nu ska ta och kontackta en vetrinär och fråga vad ni kan göra för den stackaren

ElinLiitah
0

Ja vi får ta och göra det

Magda
0

#0 Har marsvinet brutit klon långt in eller finns ingen klo kvar? är tån ok? vid det här laget tror jag säkert ni fått stopp på blödningen och kanske kan se hur det ser ut?

Fiona
0

Gör som ovanstående redan har föeslagit, ring veterinär och fråga vad ni ska göra.

Detta marsvin har väl en kompis? Och det finns väl föräldrar till dina kusiner som har huvudansvaret för marsvinet/n ? :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

ElinLiitah
0

Ja, vi har frågat föräldrarna och de tycker att vi ska avvakta, vi har låtit henne vila, ska kolla mer noggrant på henne alldeles strax, ja hon bor med en kompis, eftersom marsvin ska bo i par…

Tack så jätte mycket för all hjälp :)

Kommer med info sedan hur det gick och så :)

Creation
0

Om hon inte blöder tror jag inte att det finns annat att göra än att avvakta. :) Ett av mina förra marsvin ryckte bort en klo på något vis en gång(antar att hon fastnat i något) och det blödde inte så mycket. Vi lät det bara vara och klon växte sig hel igen utan problem.

Jag tror inte att det finns något att oroa sig för. ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fiona
0

#9 okej bra, ville bara vara på den säkra sidan :) Hoppas det löser sig!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

ElinLiitah
0

Hon blöder inte längre och hela tån är inte borta, så nu är hon och vilar hos sin marsvinkompis och har fått massor med gott godis att mumsa på..Hon verkar må fint så nu är det ju bara att man håller koll på henne :)

tack så jätte mycket allihopa :) Mina kusiner Emma och Moa är jätte glada för all hjälp :)

svampi
0

Jag antar attt det är viktigast att kolla så att det inte blir infekterat eller smutsigt. Men marsvinen brukar ju vara duktiga på att tvätta sig själva ;)

ElinLiitah
0

Josefina ( Fisen ) Mår mycket bättre idag :) Hon har mumsat på massor med morötter och hö och mysit med sin kompis Lovisa

Tack så mycket för all hjälp :)

FeliciaS
0

Skönt att det löst sig ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus