Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1223 ggr
marsvin2008
0

Älskade Ninni :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nya fina bilder på bebban fick jag minsan idag. Lika fin som som alltid och nu är det bara tre dagar kvar!

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

marsvin2008
0

Framifrån

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

marsvin2008
0

Från sidan

marsvin2008
0

Måste ju visa den tokroliga spökbilden på gogumman också. :-)

lomsen
0

#0 Yes!

Creation
0

En sån liten änglatös! :D

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Så söt hon är! Vacker bläs har hon också :)

Hanna 

Creation
0

#6 Det där kallas väl mer mask än bläs? :P *petnoga* heheh

Kammarfelt
0

#7 , jättepetnoga kallas det för lykta :D

Naah , vad gullig ! :D lite gulligt skevögd oxå , det är min ena hanne :D hon påminner lite om han där :D

FeliciaS
0

Åh, så söt hon är, lilla gullegummsan <3

#7 *nicka* Eller lykta om det vore hästspråk ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tantnett
0

Jättesöt. Snart är hon hemma i din famn.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[SusannaK]
0

Åhhh väntar du på något såååå sött!!!! :-)

marsvin2008
0

#4 Hallå där! *krama* Bara två nu om bileeländet håller ihop. *nervös*

#8 Skevögd? Jaha jag trodde att hon bara kollade uppåt/bakåt. *haha*

#10 Ja och jag hoppas hon får stanna där i evigheter!!

#11 Japp så är det sötare än socker faktiskt!

Kammarfelt
0

Haha , jag vet inte , men min gris har alltid ögonen åt olika håll :D

lomsen
0

snart!Flört

Hamzter95
0

ne men gud så söt hon är :)

marsvin2008
0

#15 ja hon är ju det. :-)

Abico
0

Så ni ska hämta henne imorgon då? :)

Hanna 

marsvin2008
0

#17 Ja det ska vi!! Hoppas att bilen håller sig lugn för i söndags började tomgången muppa sig, först varade den på 2000 och sen på 4000… fick bromsa stenhårt för bilen bara gasade iväg utan tryck på gaspedalen. *heh*

Skulle fått delar och den lagad idag men pga snöovädret så blev det vist inte så fick jag nyss veta. Fast verkstan sa att vi kan åka till Östersund, de värsta som kan hända är att tomgången blir hög…

Så snart får jag gosa på Ninni för första gången. *längtar*

FeliciaS
0

#18 Haha, ojsan ^^

Mvh Felicia

marsvin2008
0

Imorgon kring 18-19 tiden bör vi vara framme om inget oförutsett händer förstås…

FeliciaS
0

#20 Vad skoj :) Jag håller tummarna för att eran bil ska vara lydig ^^

Mvh Felicia

marsvin2008
0

#21 Tack. Om den ska tjorva med tomgången är det bättre för mig (inte för motorn) om den är på höga så vi kör 160 hela vägen utan att behöva gasa själv… ;-)

Låg tomgång och puttra fram i 30 näe tack!

Jag har packat transportburarna färdigt nu med kissskydd, halm och hö, nu är det bara att vänta på klockan som ska gå sina timmar i vanlig takt.

FeliciaS
0

#22 Burarna? Hur många marsvin tänkte du sno med dig tro? ;P

Mvh Felicia

marsvin2008
0

#23 haha jag visste att någon skulle reagera på de där. :-)

Jag/vi ska ta hem Ninni till Luleå och även transportera Nove till Umeå. Sen ska vi hämta upp en kaninunge från Örnsköldsvik och tranportera den till Rosvik i Piteå.

Fast jag vet inte vad Nove ska fraktas i förnått än.

svampi
0

Vilken sötizz! Ser typ ut som hennes hår brinner :D

tantnett
0

#24 Men Ninni och Nove är väl kullsyskon? och kan väl åka i samma transportbur?

Och så har väl dom som hämtar upp henne bur med sig i Umeå?

Ett tips om du har "burtorka".  Skrattande

marsvin2008
0

#24 Ja, men nej för de är separerade redan, vill inte riskera att de blir nån tjuvparning på vägen. :-)

Annars har jag småburar också som Ninni kan åka i till Umeå och Nove i stora och sen byter vi eller så får Nove åka i lilla… om inte de ordnas på nått annat sätt. :)

diva
0

Jag skulle få ta en liten transportbur av lomsen så det ordnar sig. Hoppas bara bilen går bra för er. Jag håller tummarna

diva
0

alltså till nove glömde jag säga

marsvin2008
0

#28 Fick just veta på msn av dig. :-) vi ses på lördag, jag ringer när vi närmar oss Umeå.

tantnett
0

#27 Hoppsan jag trodde lilla Nove var en tjej.  Skäms

marsvin2008
0

#21 Ja Lomsen trodde ju det från början men de visade sig vara en snygg kille istället.

marsvin2008
0

Ojnk ojnk..

lomsen
0

Gladoj vilken konversation om mina, snart era, snyggisar!

marsvin2008
0

Todillooo. Knappt en timme kvar sen rejsar vi iväg.
Tungan ute

FeliciaS
0

Nehepp, nu är jag nyfiken! Hur går det?

Mvh Felicia

tantnett
0

#36 Tror inte vi får höra något föräns imorgon. Dom övernattar nog?

lomsen
0

#36 37 Jag kan meddela att det gått bara bra, de sov över och åkte nu härifrån för ca en timme sedan, med sig i bagaget 2 små lurvtroll, Ninni och Nove(som ska av i Umeå)! De ska oxo leverera en kanin så de är nog hemma i luleå först ikväll!

Det var verkligen kärlek från båda sidor vid första ögonkastet, de passar ihop och är lite lika fakstiskt!

Jag fick mycket fina sydda marsvingrejer i utbyte!Glad

FeliciaS
0

#38 Okej, härligt :)

Mvh Felicia

tantnett
0

#38 Va mysigt att det blev så lyckat att det kändes helt rätt för dom.

marsvin2008
0

Rusar in och vrååååålar: NU är jag hel igen!! Den där biten som saknades sen Gloria är tillbaka med råge!

Det är så lustigt hur det kan bli. LillNinni är så fin och ja jag skulle få leta länge i någon ordbok efter ord som pasar in helt enkelt.

Lomsen och hennes man och alla djuren, var jätte fin hon också måste jag ju skriva, och jag hoppas verkligen vi kan ses igen någon gång om inte allt för länge. :-)

Å hörrö Lomsen: Sysakerna är jag sådär nöjd med nu när jag sett dina grisar, post kommer innan sommarn *hehe*

Åter till lillNinni: hopsättnigen har gått bra och hon blev genast försjust i Agnes och följer efter henne när hon har chansen. Signe har pickat bebban på huvudet en gång och jagat henne lite så hon piiiper men då kommer Agnes och tillrättavisar henne och lägger sig tvärs öve buren så hon inte kommer åt bebban. Så Coolt!

hon har ätit sallad och ligger nu och mumsar hö. Hon är pigg och nyfiken på alla saker. Hon är BÄST! Klå de om ni kan
Tungan ute

marsvin2008
0

Närmast hjärtat och det slår dubbla slag…

FeliciaS
0

#41 Åh :) Vilken sötnos!

Mvh Felicia

marsvin2008
0

#43 jamen precis!

lomsen
0

#41 Jag gråter av glädje när jag läser vad du skriver!GråterSkrattande

Ni var/är är oxo helt underbara och det var ju bra att Lillninni var den saknade pusselbiten för dig, ni är verkligen lika varann!

Men du behöver inte skicka fler saker, bara om du vill själv, de blir jättebra!  Jag har stora bamse-marsvin, jag vet, men de är goa, eller hur?

Tack för att hon fick komma till Dig!

marsvin2008
0

#45 jasså du är också här. :-) Kramar om! Inte gråta sånt smittar…

Ja goa var dem allihopa även storfegisen i källaren *hihi*

TACK för att jag fick henne!!

[SusannaK]
0

Grattis till din lilla juvel! Kyss

marsvin2008
0

#47 Kan du mejla din bostadsadress för jag tänker skicka ett "varuprov" gratis till till dig. :-)

Creation
0

Grattis till marsvinslyckan :) Skönt att höra att allt löst sig för dig nu.