Suck! Varför ska dom bråka?!
Alltså nu är jag sur på mina marsvin (får man va det?) Sen jag introducerade Love med Tweeny och Ådi så har dom hållt på och hacka tänder och så hela tiden.. Jag tänkte såklart jag särar inte på dom förrens dom gör sår på varandra.. och vad hittade jag i går då, jo, SÅR!
Suck… varför ska mina marsvin vara så dumma mot varandra? Ådi hade flera små sår på kroppen och ett jätte hack i örat. :O Tweeny hade också sår, ett på kroppen och ett litet på kinden, men Love hittade jag inga sår på, så det var ju skönt iaf, däremot har han tydligen fått munsvamp, :S behandlar det just nu med Pevaryl..
Just nu känns det verkligen som en oturs månad mellan mina djur. :'( Varför kan dom inte vara kompisar istället?
Nu har jag satt Love med Ludde och Calvin istället så får vi se hur det går… Badade alla grisarna också för säkerhets skull så dom skulle lukta lika, städade burarna och så bytte jag dessutom så dom går i den översta buren.
Badade Tweeny och Ådi också i hopp om att dom två ska finna vänskapen igen och kunna gå tillsammans.. men nu verkar det som att jag inte kan introducera någon till dom två, dom blir bara sura.. :(
Så nu hoppas jag verkligen starkt på att Ludde, Love och Calvin funkar ihop och Tweeny och Ådi så jag inte måste sära på dom. Som tur är, är lilla Snow på väg hit i Mars så ifall jag måste sära på dom så får alla en kompis att vara med iaf. Men får se hur jag ska dela upp dom då, det återstår att se.
Var tvungen att skriva av mig lite.. :(

Vad tråkigt :( Men hoppas verkligen att det löser sig, styrkekramar till dig!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#0 Säj om jag läste fel..
Men skrev du att du särade inte på dom fören dom fick sår?.. Hade de inte var lite bäre att sära dom inan dom fick sår för att bespara djurens smärta.. De kunde ju lika djärna vart väre skador.
Som sakt säj till om jag läste fel..

Gud vad klurit att veta vilka som kan gå ihop och vilka som inte kan det. jag är så glad att mina är överens. 
ojj :/, Men tre hanar brukar ju inte kunna gå ihop så lät tyvär .. men hoppas att det löser sig :)
#2 Jag har inte sett att deom biti varandra bara hackat tänder ärför har jag låtit dom vara och hoppatspå att dom ska göra upp rangordningen eftersom det är det dom gör. Och man brukar säga det att så länge det inte blir sår så kan man fortsätta ha dom ihop!
Och nu fick dom sår och därför särade jag på dom.
Mitt "intryck" av dina marsvin har alltid varit att Tweeny och Ådi är de mer "bråkiga" (fick för mig det när de inte accepterade Calvin). Vad var anledningen till att du satte ihop Love med dem och inte Ludde och Calvin?
I alla fall tycker jag att du ska göra det nu, så hoppas vi på att de tre funkar fint ihop. Sedan kanske lilla Snow funkar ihop med dem tre, men sådant ska man nog inte fundera på i förväg ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Skulle jag släpa i hop två kanin hanar tex skulle jag bli klasad som idiot för att dom skulle kuna göra varandra redig illa.. Marsvin kan väll göra varandra redigt illa dom med.. Men de kanske är jag som tänker fel.. Har ju inte haft marsvin så länge

#7 Det brukar funka att ha marsvinshanar ihop, är lite annorlundare med kaniner :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#7 Givetvis kan marsvin göra varandra illa, men de kan också bli bästa vänner - för resten av livet! Det är det som är bland det finaste med marsvin..
Det har blivit lite av en "regel" här på mif, eller snarare en rekommendation kanske, att när man ska introducera marsvin för varandra så måste man hålla koll och ge dem lite tid att lära känna varandra - och innan man kan säga för säkert att de inte går ihop så ska man hitta sår på marsvinen.. Det kanske låter hemskt, men det är så man vet att de inte kommer överens. Om de "bara" hackar tänder, rider på och jagar varandra så betyder inte det att de inte kommer överens - det är väl mer deras sätt att lära känna varandra.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
#7 Marsvin är inte kaniner. De måste bo tillsammans och är flockdjur - de har lättare för att acceptera varandra om de får gå ihop och göra upp om rangordningen ordentligt. Man kan inte veta att dom inte tycker om varandra så länge de inte bråkar. Små sår kan hända vem som helst, inget farligt alls, bara deras naturliga beteende. I det vilda skulle två jämngamla marsvinshanar aldrig bo ihop utan de bor med en flock honor - men som tamdjur funkar det ofta alldeles utmärkt.
Mvh Felicia

Ja, a du CamillaS att *grabbarna* ska va så trilska så de bir osams för de kom till en ny lite charmis, de är helt enkelt FÖR mycket för varanndra… Jobbigt för dig..
Tänker på att du ska sätta den men Calvin & Ludde, skulle de vara så att de inte funkar har du ju min Helmut att till gå som sällskap till han tills du får hem den nya lillen.
( vilka jag fick förtroendet att faktist ha då CamillaS va i Skåne, TACK CamillaS för du har en sådan tillit till mig, å som jag sa till dig va de hel skojj att ha dem, de e ju så sociala å de smittade av sig på mina, Helmut hacka tänder men dem haniga som bara tusan Å min Puff *visade upp sig* för dina fina killar, synd jag inte har den plats jag vill ha till mina grisar, då hade du inte fått tatt hem Calvin & Ludde *L*)
å jag måste bara få säga att CamillaS skulle för allt i värden inte utsätta sina *gisar* för varandra OM hon visste de skulle verkligen skada varanndra, CamillaS VET vad hon gör å gör det med störta eftertanke.
Å som Felicia säger " Marsvin är INTE Kaniner"
STOPP! vem är nu snow? *nyfiken* :P Berätta *hopppar upp och ner av iver att få veta*
#13 nauuw sicken sötnos, är de en av dina anna?
#14 Japp.=)
#3 Åh, en bild på honom - så söt ^^ Satincrested? :)
Mvh Felicia
#16 Ja.=)
#6 Mitt intryck av mina marsvin har alltid varit att Ludde och Ådi är mest ranghöga. Jag har aldrig satt ihop Calvin med Ådi och Tweeny. Calvin skaffade jag för att Ludde inte funkade med ådi och Tweeny. Sen skaffade jag Love i hopp om att hans ålder skulle göra han automatiskt lägst i rang och därmed bli accepterad i flocken. Men så blev det tydligen inte.. och nu är dom 5. så skulle jag sära på dom så dom blir två och två igen så blir en utav dom utan så jag måste skaffa en till hur som helst. Burar har jag och tiden har jag så jag ser inget hinder i att skaffa det sista marsvinet som det nu är planerat. :)
Sen hur jag får ihop dom i slutändan återstår att se, vem som kan gå med vem..
#11 Tack!
Vi får se hur det löser sig, skönt att veta att din hjälp finns. :)
#13 Han är såå fin! :D
#18 När du har två flockar är det väl klart det finns en ranghög i varje ;) Hur går det med dem nu - var bor Love?
Mvh Felicia