Sår på nosen
Jag har ett marsvin som jag fick för en vecka sedan. Och han har ett sår på nosen, det ser ut som en stor sårskorpa men den är ganska ljus som skorv nästan. Det är som ett litet sår i skorpan. Vi har vart i zooaffären med homom, och de sa bara att det var smuts. Men vi fattar att det är ett sår för det ser man. Och jag vet inte vad jag ska göra??? Snälla hjälp mig! 
_Ändrade på rubriken så att man vet vad tråden handlar om.
_
//Sandra, Medarbetare på marsvin.ifokus.se

Är såret köttigt eller är det bara en skorpa? Har ditt marsvin en kompis?:)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
skulle du kunna lägga ut en bild på såret (eller vad det nu är). Der blir kanske lättare för oss att svara om vi kan se hur det ser ut själva.
Och jag undrar precis som fiona om ditt marsvin är ensamt eller om det bor tillsammans med ett annat marsvin..? Det står nämligen i djurskyddslagen att man inte ska ha marsvin ensamma. Ditt marsvin kanske inte är ensamt men jag länkar ändå en artikel om varför marsvin inte ska vara ensamma: Varför ska man inte ha marsvin ensamma?.
Om ditt marsvin inteär ensamt ber jag om ursäkt ifall jag på något sätt förolämpat dig
Och angående såret…kan det kanske vara någon sorts svamp eller ohyreangrepp?
Det låter som Nossvamp tycker jag. Helt ofarligt. Men lägg in en bild så får vi se ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
det kan vara att han har slåss med hans burkompis,det läker av sig själv=)