Squikie käkade upp en tråd!
Ja precis som rubriken säger, mitt marsvin Squikie käkade just upp ca 2-3cm utav en tråd som satt fast i hängmattan deras :S
Har tagit bort hängmattan så trådarna bara hängde på utsidan av buren men ändå lyckades hon få tag på dem och knapra i sig en bit, såg när hon gjorde det och hann ej på henne! Har letat u buren efter den röda tråden men den åkte nog ner i magen på henne…
vad göra nu? Märks det snabbt om tråden ställer till trubbel?
Hörde på radion idag om en katt som käkat upp ett drapperi (?) som de fick skära upp tarmarna på och ta ur innehållet, kan det gå så illa för mitt marsvin med?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#1 Tror det tyg, sånt som är på hängmattor till illrar man köper i affär :S De jag köpte för ett år sen tillbaka var de kedjor på men tyvärr ej på denna :(
Är mjukt iaf :) Fast misstänker att det är sånt som består av en ända lång smal tråd som frasar upp efter ett tag?
vad kan symtomen vara ? Förstoppning kanske?
Ska hålla sträng koll på henne de närmsta dagarna, de borde ju komma ut rätt snabbt eftersom de äter och skiter så mkt ofta.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Haha, mina marsvin käkar tygtrådar titt som tätt! Så fort det kommer någon ny leksak eller vilokudde så ska de knapra i sig halva innan det passar att ligga på den..
Jag har försökt att få dem att sluta, men de vill inte.. Den förbjudna frukten är ju den godaste ^^
Jag har faktiskt ingen som helst aning om det är farligt - jag har bara förutsatt att om de mår dåligt av det så slutar de väl med det..
Kanske någon annan har något skräckexempel på tygtrådskäkande marsvin?!?
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Innan jag åkte till praktiken idag så såg hon lila pigg och busig ut som vanligt så än så länge inget som hänt :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Har trasmattor som underlägg när marsvinen går på promenader på golvet. Alla 3 käkar mattorna som om det vore hö.
Ingen har visat tecken på att må dåligt än iaf.
Allt bra än med henne? Det är ju inte bra att hon får i sig trådar då de kan trassla till sig i tarmarna, men det är det ju inte säkert att det gör :) Så länge hon äter och mat passerar tarmarna tror jag det är mindre chans att den trasslar till sig.
#5 Om trådarna fastnar i marsvinens tarmar kan de dö!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Varje gång jag ser den här tråden är jag övertygad om att det är ett skämt ;) Att Squikie käkat upp en av trådarna på marsvin.ifokus…
Hur är det med hennes mage?
Hanna

Haha Hanna, den var bra!
Dagens skratt (vilket verkligen var välkommet
)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#7 Haha! *skratt*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#7 Tack Abico. Jag behövde verkligen ett skratt idag.
Marsvin 4-ever
.

#6 Hmm, men då behöver det vara lite längre trådar va? Som är så långa att de kan trassla sig menar jag??!
Mina har också käkat sin beskärda del trådar under sin tid här hemma, och jag har inte sett några som helst tendenser till att de skulle ha ont i magen.
Men då vet jag att man behöver vara lite observant när de små ger sig på tygtrådar och så vidare ^^
#7 Moahahaha!! Så långt tänkte jag inte ens :D
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus