Sätta ihop dem eller inte?
Tycker ni att jag ska sätta ihop Marsha´s Countess (nonself black dalmation hona) och Max (self black hane)?
Alltså ta en kull efter dem.
Är det många som brukar vara intresserade av Black dalmation eller self black så att jag inte sätter ihop dem och sen när ungarna har kommit och blivit nog gamla för att säljas så får jag inte iväg dem.
(På bilden: Marsha´s Countess)
Om du inte har ett tydligt mål med din kull, dvs. att du tänker av just den anledningen vill jag ha ungar efter dem, tycker jag inte att du ska sätta ihop dem. Om du bara tänker på efterfrågan, alltså för att sälja ungarna tycker jag inte det låter som någon bra idé - då är det bättre att låta bli. Men jag kanske har missuppfattat dig?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 Om det blir ngn bra unge ska jag ju såklart behålla den.
Och så är det för rasens "skull" för hon är ju trots allt en ganska bra dalmatiner hona och hon lämnar fina ungar :)
Så du missförstod mig nog lite…
Okej, då vill du ta en kull för att få fram bra dalmisar alltså?
Mvh Felicia
#3 jepp. Men undrade bara efterfrågan på dalmisungar för att jag kan ju inte behålla alla och det blir ju också self black ungar eller så blir det bara self black eller bara black dalmation.
#4 Om du inte har möjlighet att behålla alla tycker jag inte du ska ta en kull. Det händer ju faktiskt att man inte får sålt ungarna på ett tag, eller kanske inte alls… Och så finns det ju en stor majoritet marsvin som behöver hem, men det är lite en annan fråga ;)
Mvh Felicia
#5 alltså jag menade ju inte på det sättet alltså det är ju självklart att jag kan behålla dem ungarna som inte blir sålda annars skulle jag ju aldrig få för mig att ta en kull. Det jag menar är att jag har ju inte tänkt ta en kull för att behålla alla ungarna alltså inte ens sätta ut en annons på dem. Hoppas du förtod hur jag menade.
#6 Aha, japp det förstår jag :)
Mvh Felicia
#7 oki :D
putt*
skulle jag sökt efter fler marsvin hade jag gärna tagit en dalmatiner, men nu är ju inte fallet så.^^