Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 746 ggr
Evelyn
0

Vad har de för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har två pojkar som är köpta i zooaffär och har alltså inte en aning om vad de har för bakgrund!

Vad heter deras färger? Har ställt frågan på annat forum och där fick jag svaren cremeagouti/creme (korthåriga) och creme/white/black eller chocolate (virverln). Stämmer detta?

Det framgår inte riktigt på bilderna, men virverln är inte kolsvart. Han är mer mörkbrun. Ska försöka ordna bättre bild!

(Hur får man förrästen in bilderna som stora i inlägget?)

Evelyn
0

Virverln

Evelyn
0

Samma

idipidi
0

Ja, jag kan ju svara här också. ;) Virveln är definitivt cream/black/white medan jag skulle behöva se fler bilder på den andra, gärna där man ser underfärgen också. Han kan vara lemonagouti/cream eller creamagouti/cream.

För övrigt heter det faktiskt cream på marsvin, inte creme. ;)

Stormviskaren
0

#3 hehe den stavningen har jag aldrig ens tänkt på ^^ Cream, Creme hmm? jag brukar nog skriva Cream ^^

Evelyn
0

iFokus har krånglat för mig och jag kunde aldrig ladda upp bilder på den korthåriga. Därför kommer de nu :)

Evelyn
0

samma

Evelyn
0

Ska ordna bild på virverlns underfärgen på den korthåriga och också bättre bild på den svart/bruna färgen hos virverln för säkerhets skull ;)

Hade aldrig heller tänkt på att det skulle vara cream på marsvin! :P Varför är det så? Varför inte creme?

Binajis
0

#7 Men Evelyn… vad menade du nu?

"Ska ordna bild på virverlns underfärgen på den korthåriga och också bättre bild på den svart/bruna färgen hos virverln för säkerhets skull"

Flört

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

idipidi
0

Färgerna har engelska namn på marsvin. Cream är ju grädde på engelska. Creme är franska. :)

Tycker att det lutar åt creamagouti, men dagsljus och bild på underfärgen skulle göra att det går att säga säkert.

Evelyn
0

#8 Ojoj, så går det när man sitter och gör flera saker samtidigt under nätterna Flört Ska naturligvis vara bild på den korthårigas underfärg och den brun/svarta färgen hos virverln Skrattande

#9 Där ser man Glad Varför har man börjat använda creme då, tro? Eller har det blivit någon svensk stavning? Ser nästan aldrig att det står "krämfärgad", står för det mesta "cremefärgad"!

Emma-U
0

#1 & #2
Fy sjutton vilken liten sötnos!!! Jäklar, leendet i hela mitt ansikte är inte litet kan jag säga ^^

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus