Önskar en 2 våningsbur!
Hej är det någon som har till salu eller vet vad man kan köpa en 2 våningbur ( till marsvin ) ?? Gärna i stockholmsområdet.. Vet att dom har haft på Bromma Zoo, men tyvärr inte längra..:(
Den ska vara minst ca 100x63x55cm
Tacksam för svar :)
Vad jag vet säljs inte våningsburar till marsvin… Men det är rätt enkelt att bygga en själv ^^, Det har jag gjort. Har beskrivit utförligt i en annan tråd som heter "Bilder och fakta - bara hembyggda burar" eller något sånt. Det finns också en artikel som heter "Eget burbygge" - kolla den.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag vill också gärna göra en tvåväningsbur men vet inte hur man gör
Det finns på tyska e-bay att buda hem hos de som erbjuder frakt till Sverige (exempelvis säljaren jago24online). Men det kanske inte är aktuellt med det? Annars kan man faktiskt göra riktiga klipp om man har tur
Jag har budat hem två klösträd till katterna därifrån för 450:- resp. 750:- inklusive frakt. Träd som här i sverige går på närmare 2000:-
Sök på doppel käfig på www.ebay.de så hittar du 2-våningsburar.
OT: Om inte annat kan man hitta inspiration om man är lite händig: http://www.meerschweinchenwelt.firma.cc/bauanleitungen/luxus1.jpg
#3 Lite OT, men iallafall… Gud vilka klösträd det finns! Synd man inte förstår tyska. eller kanske tur?
Och så många flera fina! *vill ha* :P
#3 Åh, en sån där bur ska jag önska mig *_*
#5 Jag hade ju faktiskt en liten övervåning när jag hade en gallerbur, lika stor som din ^^ Kan leta fram nån bild på den andra datorn imorgon.
Mvh Felicia
vet att åkello i skåne (grossist) hade sådana byurar i somras iaf…. vet inte om dom levererar uppåt i landet.. men har sett sådana burar bland annat i djursjukhusets shopavdelning…. kan dom inte beställa hem en till dig från djuraffären? vi brukar ta hem om folk önskar npt speciellt :)
Klicka >här< för produktkatalog till Åkellos smådjurssortiment! :) Buren finns på första sidan.
Mvh Felicia
Vad synd att det inte stod priser eller står det nån annanstans?
Mvh Karin
Djurmagazinet i Luleå har sålt både tvåvånings och tre våningsburar… även trekantiga :-) Kostar över tusenlappen
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#11 Oj! Fräckt :P Skulle vilja se hur de ser ut. Vet du märket?
Mvh Felicia
#12 nej tyvärr men kan ju kolla nästa gång jag är in om jag kommer ihåg :-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#13 Gör så ;)
Mvh Felicia