Varför växer inte klorna?
Mina killars klor växer inte.. knappt att jag kan klippa 1mm på framfötterna per månad… Bak kan det bli 2mm…
Har det med åldern att göra?
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Hur gamla är de då?
Jag tycker heller inte att klorna på mina marsvin växer så fort, klipper ungefr en gång i månaden och då är det bara yttersta toppen jag tar bort.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Det har nog ingenting med ålder att göra, på vissa marsvin växer klorna väldigt fort och på andra jättesakta. Jag har också märkt att det är väldigt olika
Mina killar föddes 16/8 08… På Agnes och Signe växer de mer men inte hellr supermkt.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

jag har en tjej men det kanske inte spelar ngn roll men vi klipper inte mitt marsvins klor så ofta och inte mkt heller:
Det är väldigt olika hur fort och mycket klorna växer, har jag märkt. Jag vet inte vad det beror på, men jag har tre tjejor här hemma - Frideborg vars klor växer som ogräs (behöver klippa ett par millimeter var 2-3:e vecka) och Hera vars klor knappt växer alls (behöver klippa bort en liiiten spets var 6-8:onde vecka). Så det är väldigt olika. Jag tror inte heller det har med åldern att göra, mina exempel är 7 resp. 7,5 månad.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Okej
Det kan som sagts variera en hel del. Själv klipper jag alla mina marsvinsklor 1 gång i veckan men långt ifrån lika mycket på alla grisarna, somliga toppar jag bara klorna på.
Hanna