"Jag har skaffat marsvin..."-tråden
Tänkte göra en tråd där vi kan samla ihop alla som har skaffat marsvin, första eller utökning av sin flock! :)
Jag börjar med att jag har köpt in en Abby-hane som ska användas i min avel så småningom. Aniaras Kelpo Kapina som har bott/bor hos Åfarmens marsvin. Dock får jag inte hem honom förrän 4 oktober då jag inte får tag på transport från Ljungbyhed till Kalmar.
Utökade rubriken lite så den enklare kan hittas via Sök-funktionen, och så att man inte tror den är en vanlig tråd om någon som skaffat marsvin. /Felicia, medarbetare
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Gud så söt 
#1 Ja jag skulle egentligen inte skaffa hangris nu men råkade bli så iaf. :p
Jag har skaffat många marsvin… Men alla är väl inte helt nya förvisso *s* Fast jag kan ju visa upp mitt senaste tillskott till familjen ^^
Dessa två prinsessor flyttade hit lördagen den 2 augusti -08.
Det är golden flickan Starlight's Sweet Miss Blue/ Tilda som jag väntat på enda sedan hon låg i sin mammas mage, jag är så sjukt glad över att äntligen ha fått hem min lilla tjej :) Hon är en jättehärlig flicka, dock med en lite väl förstorad bild av sig själv i huvudet ;P
Sedan har vi lunkan Angcas Pia Sava Kvast/ Irma som egentligen är min mammas och lillebrors, jag står bara som ägare och skötare ;P Irma är en väldigt försiktig och blyg tjej men jag tror absolut att hon kommer bli en jättehärlig gris när hon vant sig vid sitt nya hem och insett att jag inte är så farlig som jag ser ut ^^'
Hanna
#3 Vilka mysingar. :) Ska du använda dom till något mer än bara mys? :)
#4 - Javisst, Tilda ska bli champion precis som syrran och mamma ;P Sedan får vi se om det kanske blir några bebbar på henne i vinter, jag har inte bestämt mig ännu riktigt.
Irma ska också ställas ut, men jag klipper nog ner henne så det blir bara k-l och pet, framtida guldpet kanske *s* Men inga bebbar på henne tror jag, långhår har jag redan fått nog av och jag har bara haft henne i fem dagar ;P
Hanna
#5 visst är långhår jobbigt. Tacka vet jag abbys bångstyriga och pålitliga päls. :p
#5 Fast syrran är ju inte champion än.;)
Måste ju ha sina två seniorcert sen också, men med fyra cert nu redan vid 3mån verkar det ju lovande! ^^
#6 - Haha, precis ;P
#7 - Tss.. detaljer ;P
Hanna
Ja, snart blir det marsvin igen. Men den som väntar på något gott väntar alrig för länge ;) Eller hur?
Jag har tingat Luneas Frideborg, en Crested saffron hona (bebis) och så blir det troligtvis en Ch-teddy hona (bebis), Lunkaryahona och en blandrashona <3
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9 - Annars har lilla Irma en jättesöt bror till salu ;P
Hanna
#10 Nepps, pojkar funkar ju inte riktigt. Det var en bur jag hade va? ^^,
Mvh Felicia
#12 Tjusig! ;)
Mvh Felicia
#13 Tack!
#12 - Han har jag petat på ^^
Hur söt som helst är han, jag kanske kommer och lånar honom lite ;P
Hanna
#17 - Maxen är såå söt *smälter*
Hanna
#18 Han kommer med till Borås!
#19 - Bäst att du håller hårt i honom då så att jag inte av misstag får med honom hem ;P
Hanna
#17 Åhh <3
Snart kan jag skriva i tråden :) Wiiee..
Mvh Felicia
Jag hoppar in igen. Faktum är att jag faktiskt har en lakelandhona på ingång. Har varit bestämt i typ 1 månad eller nått. :p
Bäckebos Kitty.
#22 Vilken sötnos! =)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Ja det är hon, och är roligt att fått se henne växa upp och se både föräldrar och halvsyskon till henne. :)
#22 Så roligt :)
Mvh Felicia

Jag har skaffat marsvin igen! :)
2 st små bebishonor kom hit igår kväll, en Crested och en Crested CH-teddy. Ljuvligt söta men fortfarande ganska oroliga i buren.
Crestedhonan heter Luneas Frideborg och CH-teddyhonan heter Halloweens Cherchez (kallas Hera).
Mvh Felicia
Åhh.. så söta Felicia, smälter ju <3
(fast jag hade förväntat mig bättre foto på dom från din sida) :P
#27 Jätte fina!=)
#28 Det är faktiskt pappa som tagit kort ^^, Det är jag som har marsvinen i knät och mina händer som syns. Jag vill inte vara framme med kameran så mycket då de är ganska rädda och uppmärksamma på minsta knyst.
#29 Tack, eller vad man ska säga ;P
Mvh Felicia
#30 ok, tänkte vel nåt sånt. :P
#31 Goodeligood ;) Nähä, nu ska jag ta upp dem små igen.
Mvh Felicia
Jag har skaffat marsvin igen ;)
Nu finns också virveltjejen Saga här hemma. En busig, nyfiken och "pojkflickig" vuxen dam. Hur gammal vet jag inte, men hon har vandrat omkring på Stockholms hårda gator i alla fall. Men nu har hon kommit för att stanna - i ett tryggt, lugnt och varmt hem :)
Mvh Felicia
#33 Nej guh vad tuff hon ser ut! Är lite kärlek till henne! :D
33# vart kommer tuffingen ifrån?:)
#34 #35 Jodå, visst är hon en tuffing ;) Vet inte varifrån hon kommer, från djuraffär antar jag. Sedan har väl någon dumpat henne =/ Hon är pigg och pratig men väldigt tunn. Hon fanns ute på annons här.
Mvh Felicia

Idag fick jag hem mitt lilla nytillskott, self black honan Vänerlands Westa (E: SCH BOY-07 Vänerlands Ysios, self chocolate U: Marsha's Tumbelina, nonself black roan). Hon är född den 8 juli men har haft svårt att konkurera med sina gamla burkompisar om maten så hon är liten, men det ska vi se till att ändra på.
Än så länge går hon under nmanet Westa även hemma men jag känner mig inte riktigt nöjd med det så hon kommer förmodligen kallas nåt annat, ska bara komma på vad hon ser ut att heta
För tillfället sitter hon i mitt knä och käkar gurka, har bekantat sig med sin nya burkompis Agnez i några timmar och det verkar gå kanon, Agnez är så snäll så, började pussa på henne meddetsamma
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#37 Jaså, har du börjat med self black nu? :) Det visste jag inte.
Vilken liten, liten knodd raringen är. :p

Ja, tanken är att jag ska ha lite self/english crested black och lite teddy, har haft tanken ganska länge och nu har jag bestämt mig för att förverkliga den
Kunde inte blivit en mycket bättre tidpunkt, har nämnligen bara en teddyhona som jag kan avla på och jag tror bara att jag ska låta henne få en kull.
**SMF 237 Sweet Dream's
#39 Vad roligt =) Kommer du att låna hane till att börja med eller kan man vänta sig se en till black self/english crested hos dig ganska snart? ;)
Lång historia!
Jag fick veta om ett antal marsvin och kaniner som bode under dåliga omständigheter och var avlivnigs hotade å behövde akut omplacering. När vi åkta ditt fanns det 2 marsvins hanar som inte gillade varandra och 2 kaniner så jag å min kompis tog var sitt marsvin och varsin kanin. Sedan började man läsa på om dom. Kunde lite smått sen innan, som att marsvin behöver c-vitamin och dom behövde fri tillgång till hö, grönskare dagligen och inte gnagar blandning som kraft foder.
Sedan så lyckades jag övertala mamma att få ett marsvin till under sommarn, då tillkom även en kanin till (& 2 chinchillor). Sen fick jag djurstop :P
Båda kaninerna och marsvinen bode ihop i en stor bur (150 x 64 x 75) och allt verkade gå super bra. Sen hände nåt å i förra veckan dog omplacerings marsvinet av okänd anldening :(
Så nu har jag bara den jag köpte i sommras kvar ;)
Jag vet att man INTE ska ha kanin med marsvin, vänligen inga komentrare om det!!

Jag hoppas på det senaste
Har pratat med en uppfödare utanför Landskrona (Witiwi's) som har en fin crested hona som de ska para nu snart, har ställt mig i kö på en gosse därifrån så jag hoppas att det blir en snygg till mig i den kullen
**SMF 237 Sweet Dream's
#37 Sötnosen!:)
Men pappa måste ju även vara BIR-07! Hur kunde du glömma det?!;:P

Jepp, min lilla loppa
Förmdoligen för att jag bara läste hennes reg. (där står det BOY-07 SCH Vänerlands Ysios) och inte bryr mig om att tänka själv……
**SMF 237 Sweet Dream's
#37 Vad kul att hon äntligen har kommit! :D
Hon är verkligen jättesöt! :)

Ja, visst är hon
**SMF 237 Sweet Dream's
ja, måste få träffa henne sen när jag kommer och hälsar på er. :P

Nja, tror du får träffa alla utom lilla Westa & Emil
**SMF 237 Sweet Dream's
Nä, nu är du taskig :'( Jag kanske snor med mig Emil hem bara för att du sa så där ;P
Hej!
Vad glad jag blev när jag hittade den här sidan!
Vår dvärgvädur gick tyvärr bort ifrån oss. O sorgen har varit jobbig. Barnen ledsna.
Jag var på blocket en dag här och fick syn på två marsvinsbröder som var 1 år gamla som en familj vill få omplacerade.
Vi ringde igår till dom o så vart det bestämt att dom ska få flytta hem till oss.
Vi har aldrig haft marsvin förrut så det är ju lite pirrigt. Jag har läst så mycket jag kunnat och kommit över. Jag får säga att dom verkar ju helt underbara!
Dessa var halvlånghåriga. Vad är det för ras? Eller blandning kanske?
Kram
Sanna
#50 Vad spännande! Om det är något du undrar är det bara att söka eller skriva en egen tråd :) Det är mycket lättare att se vad det är för ras om man ser bilder^^
Helena
#51…ja jag förstår det…gör det sedan när dom kommit hem :-)
Kram Sanna
#52 Det blir super :) När kommer dem hem till er? :)
Helena
Idag hoppas jag :-D…..men det blir nog imorgon! ;-)
#54 Åh, så snart, vad härligt :)
Helena
Vad roligt Sandra! Hon är jättefin <3
Hur mycket väger hon? Skulle vara skoj att jämföra hur stor skillnad det är på dem, Frideborg här hemma är också född 8 juli.
Mvh Felicia

Hon väger bara 360 gram.
**SMF 237 Sweet Dream's
#57 Okej, Frideborg väger 540 gram. Det var en del skillnad det… Hera som är 2,5 v yngre väger 450 gram.
Mvh Felicia
#57 & #58 Äsch, det där är väl inget, min self hane Max som är född 18 juli väger 660g!
Han är något stor… *host*
Sen lilla Julia, som är född två dagar tidigare (16/7) väger iofs bara 410g, men det har ju sina förklaringar, det är ju inte så lätt att ha 5st kullsyskon och sen dessutom inte ha någon mamma. Men hon kommer snart, så se upp sen på utställningarna!
Det blev inte de marsvins bröderna som vi tänkte först! Det velades så mycket. Dom hade satt ut en annons på blocket på dessa två små marsvinsherrar. När vi igår ringde så var dom vaklande för dom hade inte förberett barnen.
Varför sätter man ut en annons om man inte förberett barnen?
Han sa då igår att jag ringer er…det ringde inte idag. SÅ min man ringde och frågade hur det gick. Jo ja det var ju lite jobbigt…med barnen. Jösses vi kände oss som bovar!
Det var ju dom som satt ut en annons. Så vi sa det att, ta det ni med ro vi ser oss om efter andra små marsvin.
Sagt o ogjort. Hittade en uppfödare alldeles i närheten! 
Hon hade lite att välja på. En som var född i april Teddy/rödbrun och en som var född i augusti Teddy/svart vit brun pojkar!…….ååååååhhhh kärleken är total
Åh, vad var det för uppfödare?
Helena
Nipegården….man gör inte olovlig reklam nu?
#60 Ok. håller med där att man sätter inte ut en annons utan att vara förberedd på det. :/ Skumma människor.
#62 nä då. ;)

# 60. Det där har jag också vart med om. Vi hade avtalat tid och allt var bestämt, så ångrar sig ungen och vill inte sälja längre. Nähä… Jag är inte expert på barnuppfostran men kan bara konstatera att jag är glad över att jag själv inte blev uppfostrad så.
62. Marsvinsuppfödningen heter inte Nipegården utan Halloweens (om det inte finns fler). FeliciaS har marsvin därifrån.
Envishet och drömmar
#64 Aha…tittade bara på hemsidan o överst där stod det Nipegården…fel av mig :-)…
Ska få en stamtavlor på posten senare. Med mer info spännande :-)
#61 #62 Ah! Det är Petra Henricsson, Halloweens marsvinsuppfödning. Min yngsta hona kommer därifrån och är en CH-teddy.
SusannaK - marsvin bör inte ha höhäck. Det är onaturligt för dem att inte få äta från marknivå och kan ge skador på nacken. Sedan älskar de att mysa runt i höet :) Ser ut som en du har i ena sidan på buren nämligen…?
Mvh Felicia
#64 Ojdå, du hade visst redan skrivit att det var Halloweens ;) Precis ^^,
Mvh Felicia
Mja vet inte om det är en höhäck precis en höhäck hänger högre upp denna står på golvet i buren. Dom sitter uppe på den som en utsiktsplats för tillfället, där och äter höet o ser ut o ha det bra.
Men om den inte är bra tar jag bort den. Ska ändå göra om. Buren är lite tillfällig….:-)
Tog bort den för säkerhets skull!
Jag har också ett litet nytillskott, men tyvärr ingen bild. :/
Helt fantastisk söt är han, en blandrashane vid namn Caspian, från djuraffären, men jag kunde inte låta bli. :) Svart och vit, med någon slags osynlig virvel som gör att han har en kam längs ryggraden. :) Vacker, jämn bläs i ansiktet… Ja, jag är helt förälskad. :) Nu längtar jag bara till han blir vuxen, hihi. ;)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#70 Menar du som en ridgeback? =)

Jag fick se via en kompis Idefix Clusia som liten. Som jag föll som en fura för (hon hade tuppkam, var en coronet). Med henne fick Alfa komma med även hon från Idefix. Ca 2 veckor senare inköptes Amo (rex) för att Alfa var äldre och med stor sanorlikhet skulle gå bort först. Men det blev annorlunda.
Så nu har Amo sällskap av Viby's Becky 3 mån non self blacktan hona. Samt blandisen Winnie 5 mån virvel,dock kommer hon från en djuraffär. Jag kunde bara inte lämna henne där i buren ensam och resten av polarna gick i en flock. Och det var bara inte hanar då.
#72 Jag visste inte att du hade nya marsvin nu, vad kul!

#73 Jag har haft hela tiden. Men nu när jag har större boende tänkte jag skaffa mig en liten flock på ca 6-8 djur. Ska bygga en stor egen bur.
#71 Nej, inte en ridgeback. Han har längre, mjukare päls och har inte en kam längs med hela ryggen, utan snarare längs första halvan. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#75 - Det är väl det som kallas tupp? :P
Hanna
Jag har köpte med mig en fin liten skinnyhane från Landskrona igår, Varemis Jinx, bilder kommer senare idag eller i morgon.
I'm in löööv!
Jag köpte mig en grey crested hane igår. Han är helt underbar. Somnade i min famn idag.
Bild kommer sen
Här kommer bild på min Jinx, han är golden/black.
#80 Ja han var riktigt fin, synd att ljuset är lite dåligt på bilden för jag tycker han var finare i verkligheten. :)
Så fina! ;)
Mvh Felicia

Åhh jag ska bara fota mina små nya tillskott! En skinnyhona och en skinnyhane =)
oj, vad det blev marsvins storm här ;P
Längtar till mina bebisar. :D

**SMF 237 Sweet Dream's

**SMF 237 Sweet Dream's
Nu har jag ökat på med marsvin lite till, kom lite hastigt.
Då det visade sig att min abbyhona inte var dräktig så mailade jag om råd och bolla idéer med AbbyLines och fick då erbjudandet att köpa en dräktig abbyhona.
Så i lördags morse kl 5.45 åkte jag och mötte dom för att plocka hem den lilla söta.
AbbyLines Autumn
e. Eternitys Sitting Bull
u. Winniepigs Nellie
Dräktig med: AbbyLines Xcary Bear
Bilder kommer snart. :)
#88 #89 Gisses vilken skönhet! Så du ska satsa lite på korthår? Det var överraskande! :)
Mvh Felicia
#88 Vad fin! Solid silver argente kanske? finns ju så många att gissa på.
#91 Nja, liiitet projekt på sidan av är tanken.
#92 Neee.. Fel fel fel.
Hon är dessutom inte solid utan "riktig" agouti.

#93 Cinnamonagouti?
Mvh Felicia
#95 Ja, honan är cinnamonagouti ja.
Men det är inte cinnaonagouti jag främst hoppas på att hon ska lämna, även om det också är jättefint.
#93 inte mitt fel att hon ser solid ut =) Men är det nån vanligare färg eller nån ovanlig (i sverige)?
#96 Okej :) Har ingen aning om vad ditt lilla projekt ska bli, är inte överdrivet bra på färger *s* Men agouti?
Mvh Felicia
Är det något så ovanligt som brun zobelagouti eller något sånt? =) De är väl ganska nära varandra?
Jag visste väl att det var agouti du snackade om när du skrev att du skulle ha korthår :p En viss agoutiuppfödare hintade lite om det vid något inlägg i din blogg och fick mig att undra. ;)
#99 Ska man vara riktigt petig så är hon faktiskt genetiskt brun zobelagouti.
Men hon är reggad cinnamonagouti och brun zobelagouti är ju inte heller någon standardiserad färg så… Det spelar inte jättestor roll för mig i aveln heller.
Men inte helt dumt gissat. Rätt svar är dock creamagouti.
Riktiga agoutis alltså, inga soliiiider som tydligen är så poppis. 
#100 Naw ^^
#101 Hur kommer det sig att du valt just den färgen då? *nyfiken* Hur har den lockat dig avsides från långhårsspåret? ;p
#101 - Oh, creamagouti är ju så snyggt! :D
Hanna
#103 Visst är det :) Du har en i alla fall ;P
Mvh Felicia
För att det är fint såklart? :p Chokladbaserade agoutis är jättefina och det är synd att nästan ingen håller på med dem.
Här kommer bilden på honan som jag lovade. :)
Vad söt :)
Helena
Ja hon är helt annorlunda min andra abbyhona. Atti är lite försiktig och mysig istället för gudakung (som min första abbyhona tror sig vara).
#106 Åh vad fin! Vill också ha en abby igen… <3
Mvh Felicia
Ja abby är verkligen mysiga, min andra hona är till salu, du kan få köpa henne! ;)

Ojdå, har visst glömt att uppdatera med mina nytillskott.
För några veckor sen fick jag hem en snygg teddyhane som kallas Junior men egentligen heter SCH Lovely Bear's Sweet Honey Boy (E: SCH Polka Pig's Honey Curly Candy Bear U: SCH Lovely Bear's Sweet Summer). Han är född 2006-11-14.
Han är reggad som buff men hur var det nu? Kan han vara det eller är han cream? (Hans mamma och morfar är zobel).
Junior bodde hemma hos mig i början av året då jag lånade honom för att göra bebisar vilket han gjorde mycket bra:-)
Han är pappa till mina kull XIV (där hans ena son, Sweet Dream's Sugar and Honey, eller Socker som han kallas) finns här på mif samt den kull som slutade i tragik kull XV.
**SMF 237 Sweet Dream's

Och i måndags hämtade jag hem den dräktiga honan Rose, eller Lovely Bear's Neon Rose som hon egentligen heter.
Hon är utställd en gång, fick då 91p och cert och blev även BIR och BIS3. Med de resultatet blev hon även Sydvästs mest vinstrika teddy 2008!
Hon är född 2007-11-07 och väntar sin första kull i januari.
Hennes pappa är Lovely Bear's Neon och mamman heter Lovely Bear's Diamonds With Pink Pearls.
Hon är reggad som grey golden argente/golden, men jag har ingen aning om det stämmer…
**SMF 237 Sweet Dream's

Sen så betämde jag mig nyligen för att behålla Sweet Dream's Princess of Joy som föddes i min senaste kull (kull XVI) som föddes 2008-10-19. Här hemma kallar jag henne för Annie.
Hon är E: Sweet Dream's Sir Bliss och U: Sweet Dream's Madicken på Junibacken.
Hennes färger är black/golden/white.
**SMF 237 Sweet Dream's
#111-113 Dom är så fina! Längtar tills jag får komma och hälsa på er i Januari.
Och ta hem min "lill plutt"

Det förstår jag:-D
**SMF 237 Sweet Dream's
forts. på #41
Efter Winni dött vart jag jätte ledsen. Sebbe fick bo ensam första månaden då jag mest sörjde Winni och gosade massor med Sebbe, han blev totalt över social, så fort jag närmae mig buren kom han frama till gallret och pep åt mig.
I oktober/november började jag leta nytt marsvin, skulle först ha en ny omplacering, letade utan att hita någon nära eller med transport möjlighet. Började leta efter en billig från uppfödare då jag fann honom, Virvel. Han var en omplacering som låg ute på blocket, dom skulle resa bort och hade ingen stans att göra av honom, så jag mejlade och samma måndag hämtade jag honom(1 december), på torsdan åkte dom bort.
Allt gick galant, Sebbe och Sammy the lucky one (som jag döpte om Virvel till då han bara hade en rosett) blev kompisar på en gång och kunde bo ihop samma kväll. Tog ett tag för Sammy att vänja sig vid kaninerna men nu springer dom så glatt alla 4 som en enda stor flock. Lite små gnabb mellan Sebbe och Sammy ibland men det lösa sig nog ;)
Sen fick jag veta att Sammy var en Ridgeback, mejlade en uppfödare, det stämmde, han var ridback men har dock lite lång päls för att vara renrasig så antagligen har han långhårigt bakåt också. Sen frågade hon mig om jag var intresserad av en ridgeback hona till honom, hon hade ingen hane som passade med honan. Jag sa såklart ja och nu på lördag kommer Løvetannen`s Believe it or not till mig ;)
Förhoppningsvis ska Sammy och Believe bli ett bra par och kunna ge fina ridgback ungar. Vi får se ;)
Vilka fina Teddysar du har fått Sandra! :) Särskilt Annies färg… Wow så snyggt!
Mvh Felicia

Tack:-)
Visst är de söta, gillar dem verkligen.
Kan passa på att bifoga en bild på en nästan helt nyfödd Annie (som var lite sned i huvudet):-P
**SMF 237 Sweet Dream's
#119 Naw, lilla pluttan :) Om hon plötsligt försvinner, misstänk inte mig *s*
Mvh Felicia

Jag tänker hålla hårt i henne, tro mig!

**SMF 237 Sweet Dream's

#122-#123 åh så söt! vilka stora fina öron. :P
#122 #123 Naw, vilken sötnos! :)
#125 Så fin ^^,
Mvh Felicia
Så söta :D
nämen vad fin den va

tack jag tycker också om honom
Äntligen får jag också skriva i denna tråd. :P
Jag var ju nere i skåne dock inte så lång tid som det var beräknat men endå.^^
Jag fick iaf gå på utställning och min efterlängtade nya Teddy bebis Sweet Dream´s Prince of Love fick äntligen komma hem till mig! :D
Han går nu med mina andra två hanar Ådi och Tweeny än så länge har allting gått superbra! :D
Så välkommen hem Love!

#131-132
Sötnos!<3
**SMF 237 Sweet Dream's
#133 Ja, han är jättesöt! ^^
#131-132 Vilken söt liten nallegris ^^ Honom vill jag se i Kallhäll sen. ;)
Äntligen Camilla! :D
Har väntat på att du ska skriva här, har ju varit så spänd på bilder på honom. Och han är underbar! <3 Älskar de färgerna på Teddy. Inte behöver jag väl säga att jag vill kidnappa honom? ^^,
Mvh Felicia
#135 Absolut, om planerna går som jag vill kommer han följa med till kallhäll i Mars.^^
#136 he he jasså? :P Ja, han är superfin!
Ne du, inte får du kidnappa honom, jag har ju precis fått honom själv. ^^
#138 Du får inte kidnappa honom! ^^
Ja, han är väldigt söt och busig. :P
He he.. Visst får du det. ^^
#139 Jippie ;)
vilken sötis är du glad
det är jag
du är väl glad va
#143 menar du mig?
Självklart är jag det.^^
Var finns det uppfödare av CH-teddy?
#145 På Svenska marsvinsföreningens hemsida kan du se CH-teddy uppfödare ;)
Mvh Felicia

Här har vi min nya "lilla" gris, Marsha's Taboo, fast jag kallar honom för Bosse (Taboo=>Bo=>Bosse).
Han är en self black, eventuellt chokladbärare vilket skulle vara tufft (E: SCH Marsha's Tickety-boo U: Marsha's Babusjka) född 2006-01-17.
Han flyttade hit söndagen den 22 februari 2209 (Tack så mycket för hjälpen med transport Anna (Caspia)!)
Anledningen till att jag köpte honom är för att jag ville ha en svart self till min self blackhona (som faktiskt är chokladbärare) Wera (Vänerlands Westa). Tanken jag hade var att sätta ihop dem efter utställningen i Landskrona den 14 mars men jag kund einte hålla mig så länge så jag satte ihop dem redan idag, vilket Bosse verkar väldigt glad för:-) Ett skäl till att jag satte dem redan idag är att om jag har väldig tur så kommer bebbarna hinna komma så jag kan ställa dem på SM och om inte så har Wera iaf lite längre tid på sig att återhämta sig.
Bosse är utställd några gånger hos din fd ägare och har ett cert (jag hoppas på att han kommer kunna få två till:-P)
**SMF 237 Sweet Dream's

Tack Hanna!:-)
Jag håller också tummarna för det, tror dock tyvärr inte att det är så troligt, tror inte de brunstar förrän nästa vecka:-(
**SMF 237 Sweet Dream's
Nu har jag just betalat handpenningen på min blivande lakeland hona så nu kan jag meddela vem hon är!
Klackebos Ivriga Irma - black/golden/white
Hon var så väldigt fin enligt mig och jag hoppas hon kan tillföra min avel lite grann iaf!
Jag får hem henne vid Lesseboutställningen 4 april.
#147 Åhh, vad fin han är Sandra! ;) Då kanske vi får Selfbebisar samtidigt (jag lär få crested också - eller förhoppningsvis enbart). Hoppas också på att de kan ställas på SM nämligen *s* Frideborg däremot kommer brunsta nu i helgen och hanen kommer inte förrän ett par dagar efteråt - samma "otur" som dig ;P Man kan hoppas att det tar sig första gången i alla fall :)
#150 Åh vilken sötnos :)
Mvh Felicia
#151 - vadå tur med tajming och avel och utställningar - det finns väl inte? ;) Det är ju som när man "beställer" en hona, självklart får man en hane. Nu i kommande kull hoppas jag på en fin skinnyhane men med min tur lär det inte bli nån! :p haha
Ja hon var verkligen söt, fastnade för bilden på henne och blev helt fast!
#152 - Nah, den där tajmingen ger jag itne mycket för. Det blir aldrig som man tänkt ändå ;) Lika bra att ha 0 förväntningar…
Hanna
#147 åh, jättefin kille! :D
Det blir säkert ursnygga bebisar. ^^,
#150 Jättefin lakeland!

Tack, jag gillar honom väldigt mycket, väldigt trevlig och lugn är han:-)
Tyvärr har Wera inte brunstat/blivit parad än så ungar som har åldern inne till SM får hon inte.
Däremot så satte jag min teddyhona samma dag och hon blev parad direkt, hoppas på att det tog så har jag iaf teddybebbar att ställa:-P
Kul att du hittade en hane till Frideborg:-)
Tack, det hoppas jag verkligen att det blir.
Har jag tur så blir det både self black och self chocolate:-P
**SMF 237 Sweet Dream's

Kan det inte göras en ny sånhär tråd? :) Denna börjar bli så oändligt lång och tung o ladda ;P