Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1137 ggr
alskadeida
0

Antal kvadratmeter till era marsvin?

Hur många har ni i samma bur?

Hur många skulle ni haft på 1,5 m2

Hur många kvadrat har ni?

FeliciaS
0

Jag har tre marsvin i en bur som är 822 m². Fast så har de en övervåning på 0.48 m² också :)

1,5 m² är rätt mycket - ex. 190*80 cm ungefär. I den skulle jag kunna tänka mig att ha omkring 8 marsvin.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

emelie92
0

Jag har två marsvin i en bur cirka 120x45 cm.

#1 - Är inte 822 kvadratmeter vääääldigt stort??

FrokenLindgren
0

822 kvm är stort ja, min lägenhet är bara på 68 kvm så misstänker starkt att FeliciaS skrivit fel. :)

deluxe
0

Skulle 0,8 m² räcka till tre marsvin? Hur stor bur behöver man ha för att tre ska trivas?

marsv1n
0

#4 jag vet inte hur mycket 0,8 kvadratmeter är men ungefär 130x70 till tre marsvin är tillräckligt stort.

Fiona
0

Mina två marscin delar på en bur som är 100x50 som är ihopsatt med en lika stor, däremot så kommer jag inte ihåg hur man räknar kvadratmeter ^^

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Emma-U
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två marsvin. De har en bur på 100x50 cm, en på 80x50 cm med en filt mellan (som hage) de två burarna som är kanske 2x1,5 m.. Jag hade nog kunnat ha tio marsvin till på den ytan, men jag vill ge mina små grisar stort utrymme - och de älskar det såklart :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Creation
0

Jag har två marsvin på ytan 0.72 kvm, dvs. 0.36 kvm/marsvin.

Jag skulle aldrig ha mindre än 0.25 kvm/marsvin(ex. två marsvin på 100x50), alltså inte fler än 6 marsvin på 1.5 kvm.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.