Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1288 ggr
TRASAN
0

Färg på marsvin.

Om man parar en lilac med en black vad får man för färg på ungarna ? blir dom bara black eller blir dom bara lilac ? Mycket intresserad av dessa färger hur dom blir. Eller varför dom inte kan blandas?

Stormviskaren
0

Men Åsa vad parar du den Lilac/black med? eller menar du om man parar en som är lilac och en som är black?

trocadero
0

Det beror ju på vad dom bär på. Men det är nog stor chans att dom blir black om inte tex föräldern som är black är pe bärare. Då kan ju ungarna bli lilac också. Men som sagt, det beror ju på vad föräldrarna mer bär på.

#1 Ett marsvin kan inte vara lilac/black.

TRASAN
0

ojsan förlåt ni uppfattade mig fel ja det är lilac och en black ska det vara Skäms eller jag skrev lite klumpigt hehe

TRASAN
0

#2 okej jag vet det kan inte finnas black/lilac. Men jag var bara intresserad av vad som händer om man parar dom två färgerna ihopa ? för jag har aldrig varit med om detta eller hört talas om denna färgkominationen på färger. Man måste ju fråga annars lär sig man inget ju . :) OBS kan någon medhjälpare ändra på min rubrik så den fattas rätt mellan färgerna ska det stå och. tack :)

Sandra-B
0

Fixat:-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Achatina
0

Black är en svart. Om den svarta bär på genen pe kan det spela ut sig i att det föds en svart med röda ögon. En svart med röda ögon är en Lilac eftersom att pe genen bleker svart färg och gör den grå.

Parar du en self black som bär på pe med en lilac så kan du få både self black och self lilac ungar.
Parar du en self black som inte bär på pe med en lilac så föds bara self black ungar, men ungarna i sin tur kan vara bärare på pe.
Parar du self lilac med self lilac får du bara self lilac ungar.
Parar du self black som bär på pe med en annan self black som bär på pe så kan du få både self black och self lilac.

osv.

trocadero
0

#3,4 Nej jag förstog vad du menade. Att det ena marsvinet var lilac och det andra black.

TRASAN
0

#6 tack så mycket. nu förstår jag bättre om dessa färgerna hihi som sakt man lär sig alltid nått nytt här. Skäms

#5 tack jättemycket. Oskyldig

#7 tack att du förstod mig rätt men det blev ju bra ändå. hihi.Tack igen för upplysningen av dessa kostiga färger hahahah Glad

moonlights
0

jag parade en black med en black och ingen av dem har lilac bakom sig men ena har grey och andra black dalmation. Men det blev två self lilac ungar och två self black. hur kunde det bli så?

TRASAN
0

#9 hmm mycket intressant fråga ?

Achatina
0

#9 Är du säker på att de verkligen inte är grey då? Dåligt tecknade grey har helt rosa ögon förutom en grönaktig kant runt ögat, ibland är den jätte, jätte tunn..

Om inte annat, gener kan färdas många generationer utan att dyka upp.

moonlights
0

#11 det ser ut som att det kommer bli grey men såg ut som lilac från början.