Kelar ni med marsvinen?
Kelar ni med era marsvin, och isf hur ofta?
/Emi
Varje dag tar jag upp dem och kollar till dem och så.
Ja men nu menar jag Kel, det där är ju bara att man kollar igenom dom och kanske klappar, här tänker jag mer lägger sig i soffan med grisen.
Just kel som du säger i #2 gör jag nog inte mer än någon gång i veckan i genomsnitt.
Hanna

Inte så ofta, när jag får för mig att kela dem så tar jag upp och kelar med dem…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
olika, en del mer en del mindre har man 17st hinner man ej alla varje dag och en del vill ju kela mer än de andra!
försöker hinna me kel varje dag.. brukar bli i soffan el sängen framför tvn på kvällen eller om ja har datorn i sängen….. :)
har 4 gossar o brukar ha dom uppe tisammans el 2 o 2,,
Lite konstig fråga men okej, ja har ju dem uppe och så men eftersom att ja har några stycken så blir de alltid olika som får hänga med till tv soffan och sådant.

så klart jag gör
japp har uppe alla vage dag
Ja, varje dag gosas det med alla grisar. Ofta brukar de få vara med om jag läser eller tittar på tv.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Det är ju därför jag har marsvin att gosa o kela med dom.
Marsvin 4-ever
.

så klart man gör det! Jag sitter ofta och pratar med mitt marsvin för hon svarar ju oftast tillbaka 

Ja , vem kelar inte med sina marsvin ? x) Det är inte alla dgar det blir men oftast ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
De får hänga med framför datorn, tvn och mysa =)

Det är inte många dagar som jag missat att gosa med dem ^^ Det kanske händer en gång i månaden att jag inte har tid en dag, men annars tar jag alltid upp dem varje dag och myser med dem en kvart om dagen - det är min och deras höjdpunkt på dagen (vill jag tro i alla fall, även om de spelar svårfångade ;))
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

Det är klart! Marsvin är marsvin = keldjur ^^
Men jag kelar inte med mina varje dag, det är väldigt olika. Men oftast blir det någon gång till ett par gånger i veckan.
#14 Det finns så mycket annat ;)
Mvh Felicia

Hur gör ni för att inte få kiss, bajs och hår precis överallt när ni har grisarna uppe eller lösa på golvet? Har man en badhandduk under dem så lyckas de ju ändå kissa igenom…
#20 De brukar inte kissa när jag har de uppe, om det inte är väldigt lång stund. Men de brukar bli "oroliga" - kan inte sitta stilla, gå omkring, vrida på sig och småkuttra, och då märker jag att det är dags för mina grisar att få komma ner i buren igen :P Men med den yngsta händer det ibland att jag blir lite blöt. Men så här hon ju lillgumman också ^^ Fast iofs 7 månader… *s*
Jag har en inhägnad de brukar få springa omkring i ett par gånger i veckan. Och som botten där har jag vaxduk - toppenbra!
Marsvinsungar kissar oftare än vuxna.
Mvh Felicia
Japp jag kelar med mina men inte varje dag. :)
ja just nu med benji, men ej med alla o ej var dag
hinner inte gosa med alla varje dag har ändå ganska många o fler blir det eftersom att jag har 2 dräktiga honor.
så här väntas en curlykull och en lunkakull. o senare 2 st lunkakullar. som sätts ihop i april.

#20 Om jag skall ha någon av mina uppe en längre stund, vid tv.n eller så så har jag dom i ett örngott "så det blir som en öppen påse.
I botten på örngottet har jag en klippt bit av plastad frotteduk "sådan som man har till babysar på skötbord" samt en frottehanduk.
I den "påsen" ligger marsvinet tryggt "bra också om man skall göra dom tama". Påsen är ju öppen och man kan lungt kela och klappa marsvinet.
Mina somnar numera snabbt i knäet på mig ner dom kommer ner i påsen.
Marsvin 4-ever
.