Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 844 ggr
svampi
0

Duger min transportbur?

Det är ju så att jag snart slutar nian, och då ska jag börja på något naturbruk, men det är internat så jag måste ta med mig marsvinen dit. Problemet är att jag måste ta med mig marsvinen hem varje helg då jag inte får lämna dem där. Jag kommer troligen att åka tåg på en timma ungefär.  Har just nu en vanlig katt-transsport och jag undrar om den duger till mina älskligar för att resa i? för jag vill verklgien inte att dem tar skada på något sätt, såklart.

Abico
0

Den duger nog bra :) Men det är bra att se till så att det inte drar in på dom genom luckan fram, hänga en handduk över eller liknande. Och sedan vet jag inte om jag skulle vilja ha två marsvin i samma transport såpass länge, hur bra kompisar dom än är. Det är ju ganska litet område att samsas på. Här hemma har jag bara två honor som funkar att ha i samma transportbur utan bråk.

Hanna 

svampi
0

Fast det brukar inte vara några probplem med bråk faktiskt, vilket jag är tacksam över. Den ligger bara och sover hela tiden typ.

Fabiola
0

Är det bara under resorna du ska ha de i transportbur? då tycker jag att det inte ska vara några problem att ha de i samma transport. Det handlar ju bara om en timme :).

tantnett
0

Jag tror nog att det funkar ypperligt med den transportburen.

Se bara till att burbotten är halkfri.

Abicos inlägg är förvisso viktigt att beakta. Men det vet du bäst själv hur dina marsvin fungerar ihop på trängre yta.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

svampi
0

#3 a det är bara på resorna :)

Ska nog försöka sy nån kudde som kan ligga i botten så att det inte blir så hårt också. Tack för hjälpen!

Creation
0

Har du provat att låta de sitta i samma transportbur en längre tid någon gång? :) Det kanske är bäst att göra det först, istället för att anta något. Ifall det annars skulle hända att de börjar bråka på tåget sen, har man ju ingenstans att hålla det ena marsvinet resten av resan.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

svampi
0

#6 Jag använder transporten ganska mycket redan då mina föräldrar är skilda och jag bor hos båda. Jag använder också transportburen när jag ska göra rent buren och det går bra tycker jag. Visst blir det att dem skriker lite i början, men det gör dem ju i sin vanliga bur också så det ser jag inte som ett problem.

Padma
0

Jag har en liten plastlåda med spån i när jag reser, men jag tror inte att dom skadas av att åka i en katt-transport bur men se till att dom inte halkar eller blir kalla om tassarna.Tungan ute