Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 904 ggr
Linnet
0

Vad är det för färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan någon säga vad det är för färg på marsvinet på bilden.

TRASAN
0

en ren chansning från mig: black/golden :)

Linnet
0

Ok, men om man jämför henne med svarta marsvin så är hon ju mycket ljusare, lite åt chokladhållet, men kan ju inte vara det när hon inte har rubinögon.

idipidi
0

Black/buff, eller black/cream. Svårt att se när man ser så lite av den ljusa färgen. I varje fall är det black, även om den ser lite brun ut. Det är vanligt att black blir sådär ljus och brun när den är i kombination med blekanlagen som ger cream, buff m.m. Man kan nästan tro att de är chocolate, speciellt när de är små så kan de vara väldigt bruna. Men chocolate i kombination med buff och cream bleks också så de är ofta väldigt, väldigt ljusa.

Linnet
0

Ja, men då är det nog så, tror att den ljusa färgen är buff i alla fall, men blev lite fundersam över det "svarta" som inte alls ser svart ut.

Stormviskaren
0

#4 det är för att de är ett långhår. Färgerna bleknar då. titta i ansiktet där ser du att den är svart.

FeliciaS
0

#4 Det beror också på att det är ett långhår, som Stormviskaren har skrivit. Min Coronethane var Golden/Black/White och i ansiktet syntes det tydligt att det var Golden/Black men på den långa pälsen såg det ut som någon gråbrun färg samt ljusare än golden.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tane
0

min gissning är också black/cream har ett marsvin som har liknande färger och det är black/cream på den