Valbo 7 mars?
Sitter här och skriver bedömningssedlarna till utställningen i Valbo nästa helg. Nån härifrån som ska dit?
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

Japp, jag ska dit. Kommer att ställa 2 rexhonor samt visa min dotters marsvin i pet. Hon kommer inte själv att följa med eftersom hon nyss fått en hund.
Jag ska också göra uppbedömningen + provet för petdomare (nervöst).
Kul att träffa lite marsvinsfolk igen!
Jag med kommer dit! Jag ska ställa två lunkor i ras+uppfödargrupp, en peruan i KL och två pettar…ska bli spännande!:)
Puttar upp…ingen annan som ska dit?:)

Jag kommer dit och tittar :)

Någon från stockholm som ska dit som kan ta med en liten marsvins kille till stockholm?
#5 Jodå, det ska väl gå att ordna. Maila mig privat.
Jag skall dit.
Kolla och så.
Attans!
Jag hade tänkt åka dit och fotografera men så har jag åkt på att jobba hela helgen så jag kommer ej lös :(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag ska dit med min skinnyhona från Mosaique´s som är 4 månader och med mitt teddymarsvin från Northstar´s. Det är vår första utställning. Ska bli kul och se hur det går till.
Vi bor i Järvsö

Mej hittar ni i sekretariatet…brukar vara helstressad, vilket kan tolkas som att jag är otrevlig…men så är absolut inte fallet! Hälsa även om jag sitter med näsan i papprena 

Nu har jag badat mina 4 pettar som ska med, samt en hane som ska levereras…packat utställningsväskan och stuvat in alla sekretariatsgrejorna i bilen.
Så, vi ses i morgon och passar på att önska alla som ska ställa ut ett stort LYCKA TILL!!
lycka till imorgon :)
Hanna

Berätta hur det gick nurå ;)
Själv ställde jag 3 st pettar, varav 2 fick HP =)
#13 - Grattis :)
Var det några speciella HP:n?
Hanna

Charmigaste marsvinet och dagens trevligaste marsvin =)
#15 - Det var inte dåligt :)
Hanna
#15 Oj oj ;) Det var skoj!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
För oss gick det ganska bra, dagen slutade med två HP: "Domarens favorit" och "Sötaste luggen", en andraplacering i klippt långhår, samt en godkänd uppfödargrupp. Så jag är nöjd, och tre nya rosetter kan jag hänga upp på väggen!:)

Jodå, båda rexarna fick cert och Microsoft blev BIR-R. I finalen så åkte vi, inte helt oväntat, ner ganska snabbt.
Jag visade min dotters marsvin i petklass och "naturligtvis" så skulle den petiga mamman (dvs jag) vara där och fixa liite till på klorna dagen innan, vilket även min dotter gjort. Detta resulterade i att jag klippte en klo för långt (måste erkänna att det är inte helt ovanligt för min del). Hon blev 3/4 i sin klass och jag fick bannor av dottern. Fortsättningsvis så ska jag inte lägga mig i groomingen av hennes pet grisar.
Det jag bävade mig mest för, pet-prov och uppbedömning klarade jag så nu är jag pet-domare (stolt)!

#19 Grattis :)
#19 - Grattis :P
Hanna