Kriminalitet som specialité?
Nu handlar det inte om nånting annat än mina små nassar som rymmer så fort de kommer på golvet i sin hage
Men visst var det en fiffig rubrik?
Hur som helst, jag har hittat sladden till kameran så jag har fått in lite bilder i datorn nu. Hittade bilder från första gången de var i hagen. Glada i hågen sprang de runt runt runt… och sen inte så mycket mera runt, utan mer ut på hela golvet. Till mattes förtret. De små fjuttarna hade rymt! Jag använder kompostgaller, för det gick så bra med de förra marsvinen. Men alla marsvin går inte att lita på.
Det är bara ena hörnet de rymmer igenom, det är den gråa (Corette) som rymmer först. Och alltid i samma hörn. Så min sambo har nu satt ett papper där. Det löste allt, haha!
Det som lockade mest utanför hagen var det som visas på bilden. Märkligt va?

Kära hjärtanes vad stor bilden blev när man öppnade den
Hur gör man för att få den "normalstor"?
Haha ;)
Känner igen det där. Häromveckan hade jag marsvinen ute i inhägnaden och hörde små tassljud ovanifrån när jag satt i soffan på nedervåningen. Rusade snabbt upp och vad hittade jag, om inte alla tre marsvin med Frideborg i täten lösa i hela mitt rum - nedstökat med spån överallt? -.-'
Frideborg brukar också krypa in under min sopskyffel (har en likadan som dig) vilket jag gillar sisådär ;P Men man kan ju inte bli arg på henne när hon sitter där med oskyldig blick ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#1 Tänkte inte på om bilden var onormalt stor?
Däremot var den ljuvlig. Helt underbar. 
Marsvin 4-ever
.
Haha, mina marsvin brukar också dras till sopborsten när de är ute och springer, av någon anledning. :P Den kanske har någon särskild dragningskraft för marsvin? Särskilt när man just städat ett spånigt och höigt golv. "Mm… dammigt hö…" eller, eh.
hehe ;)
Vilka söta marsvin du har! :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#0 och #4 Haha vilka busar till grisar ni har, eller #4 dina kanske bara är hungriga

#4 Ja ibland brukar man finna konstiga saker i höet. 
Men det där var väl inget dåligt fynd? 
Marsvin 4-ever
.
Hihi, vilka söta bilder på de små busgrisarna! 

LOL, de är ju bara för rara.

Haha! Skönt att veta att våra inte är de enda som rymmer. Men jag är mindre nöjd när de väl gör det. De har ju en tendens att springa under bokhyllan som syns i övre högra hörnet.