En till gris ska komma hit..
Jag ska få ett til marsvin nu, ett vuxet marsvin till mina två tjejer :) Hon är dock redan fyra-fem år men jag vill verkligen ge henne ett hem, ni ska få höra historian om henne:
Mammas arbetskamrat sålde sitt marsvin, sitt ENSAMMA marsvin. Mamma frågade varför hon var ensam eftersom jag undrade, svaret var att hon alltid gått ensam och det funkar bra. Men utan att veta hur kan man då säga så?
Hon hade långa och snörrade klor, smutsig päls osv..
Våra kompisar, två vuxna + två yngre barn köpte henne, vi fick dom även att köpa ett till marsvin som sällskap och hon blev jätteglad! Så härligt att se :)
Det nya marsvinet var från djuraffären och redan nu efter ca: 6 månader avled den hos vetten i sjukdom. Jättesorgligt och dom vill inte ha ett till marsvin så mamma sa att vi skulle kunna ta henne. Hon är jättesocial och älskar andra marsvin och jag vill bara göra henne glad.
Hur ska jag föra ihop dom på bästa sätt?
Räcker 130x70 till tre marsvin? Enligt lagen står det att man får ha som mest 6 marsvin i den så det borde gå hoppas jag.
Jätteglad för svar :) Känns som jag behöver det, marsvinet flyttar hit redan i helgen! Mvh alma.
Det kommer säkert att gå jättebra om hon är så social och snäll som du skriver, jag har alla mina honor tillsammans.Se till att de har minst var sitt krypin så kan du sätta dem samman direkt tror jag, men var där ett tag och se att allt går bra.Mata gärna med nåt gott också så har de lite att tänka på och det blir en positiv upplevelse, mycket hö samtidigt t ex. Berätta gärna hur det går sen!
Lycka till!

Det går säkert bra. Gör som lomsen skrivit.
Men jag hade nog låtit dom träffas på neutral mark "utanför buren" cirka en halv timme först innan jag sätter in henne i buren.
Lycka till med den nya.
Marsvin 4-ever
.
Jättebra att du tar hand om henne 
Jag tycker att burmåtten låter bra. Har du läst artikeln om sammanföring av marsvin?
Lycka till!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#1 Okej, tack! :)
#2 Behöver man inte ha ute dom tillsammans i mer än en dag?
#3 Okej, det ska jag göra! Men kan du länka till den, kan verkligen inte hitta den :s
#4 Javisst kan jag det :) Här har du: Att sammanföra marsvin
#5 Tack såmycket :)
#6 Varsågod :)