Ett nytt burbygge
I lördags var jag och köpte virke till en ny bur - dvs. spånskivor; fyra sidor och en botten. Det gick på 50 (!) kr. Plastmatta i lagom storlek hade jag redan hemma.
Låt mig få presentera världens billigaste marsvinsbur ;P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Och självklart finns en öppning på ena långsidan, så en hage lätt sätts ihop med buren. Då blir mycket större ^^
Mvh Felicia

Vad du är kreativ
Blir nog toppe bra ser det ut som =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Den här buren ska användas till en inlånad hane + en av mina honor i 6 veckor, samt till hanbebisar om det blir några. Min nuvarande bur är 137*60 cm + övervåning 80*60 cm så den här är något mindre på längden.
Luckan ska sättas fast med gångjärn samt något lås (en hasp tror jag) så den inte kan öppnas av smarta grisar.
Mvh Felicia
Oj, så fiffig du är! =) Det ser jättebra ut!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vad smart! Var köpte du spånskivorna och plastmattan? Ber du dem såga åt dig i affären, eller är du helt enkelt extremt händig själv med sågen och borren? :P
Förresten, vad blir det för sorts marsvinsbebbar? :)

gud vad fint och bra! vad är det för plastmatta? -avis-
vilken häftig! Ska se om jag ska sätta igång med mitt någon dag :)
Vilket kap
Den är super fin jag är säker på att grisarna kommer trvias där!
Det ser jättebra ut Felicia! :)
Blir inspirerad att dra igång med mitt här hemma också ^^
Hanna
Tack hörrni :)
#6 Spånskivorna köptes på byggvaruhuset alldeles här i närheten (Mölnlycke trä). Fick allt tillsågat precis som jag ville ha det ^^
Plastmattan 200*70 cm köptes på Golv- & Mattvaruhuset i Göteborg.
#7 Crested saffron - förhoppningsvis. Även Self saffron är möjligt. Vet inte hur det ligger till med hanens stam, men honan är Crested med mycket Self i stammen - hanen är Self. Men jag hoppas på enbart Crested.
#8 Vinylmatta har jag fått förklarat för mig att det heter.
Mvh Felicia

Cool.. :) längtar att få se mer bilder.. ^^

#12 hur funkar det att rengöra spånskivor till skillnad mot mer glatta material?
#14 Jadu, det får jag se ^^ Men jag tror det kommer funka jättebra.
Mvh Felicia