Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1008 ggr
Skatvinge
0

Hur vanligt är det att marsvin bits?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur vandligt är det att marsvin bits ?

Min lilla filur här hemma är en riktig liten provsmakare. Han är inte d minsta rädd för en eller så utan han bara har så kort stubin så om man kliar honom när d inte passar honom får man sig ett litet bett. Detta är mitt första marsvin som visat detta beteende, han är en riktigt livlig en som hela tiden skall utforska osv.  Hur är era ?

Jag utökade rubriken så man genom den kan förstå trådens innehåll. Det gör att vi får ett tydligare forum och en bättre fungerande Sökfunktion. /Felicia, medarbetare

queenlinnea
0

Mitt äldsta marsvin är också så. Klappar man honom vid fel tillfälle så nafsar han och sprattlar till, piper så det står härliga till också för den delen. Jag vet inte vad det beror på, antagligen vill han inte bli klappad ? eller så vet jag faktiskt inte.

FeliciaS
0

Hur gammal är han?
Marsvin som är ett par månader har ofta en liten "bitålder" när de håller på och går en på nerverna ;P Det har i alla fall de marsvin haft som jag haft sen de var små.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

agnes_S
0

Har ett marsvin som jag inte skulle påstå bits, men nafsas när det är något som inte passar :P

Berlau
0

Min ena hona(som inte är så kelig av sig) gör också så när hon är i knät. Vill säga naffsar lite då man klappar fel ;)

tantnett
0

Lite smånafs och slickande ger ju mina ofta.

Men att dom biter har enbart hänt om dom i hastigheten tagit fel på handen och godis. Man får se upp när man skall fördela exempelvis morotsbitar till en flock där alla anser sig skall ha först.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Skatvinge
0

#2 Han är runt 8 månader men har börjat göra detta först nu under 2009. :S