Är det okej att bada mitt marsvin?
Tycker ni jag kan bada mitt marsvin. har haft han i ca en vedcka
Utökade din rubrik så vi får ett tydligt forum med väl fungerad sökfunktion. Mvh Felicia, medarbetare
snälla vad tycker ni?????
Behöver du verkligen bada honom då? Är han lortig? Eller varför?
För vet du hur du ska göra så tycker jag att du kan bada honom.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
jag tycker inte han är så lortig men jag tänkte om dom tycker det är skönt!!
#3 Nä de tycker de oftast inte. Man ska inte bada dem i onödan så jag tycker du ska låta bli!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
ok! Vad snällt av dig att svara!!

jag t ycker att du inte ska bada honom nu när du bara har hafft honom en vecka
Ok!! Tack!!
Förlåt för att jag frågar, men har du bara ett marsvin?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
jag är väldigt besviken på djur affärerna en kompis till mej köpte ett marsvin för ett tag sen och dom frågade inte om hon redan hade ett marsvin eller om den skulle leva ensam..
men den fick en kompis efter nån dag :)
#9 Tyvärr är djuraffärernas enda avsikt att sälja, de ställer sällan frågor till köparna eller ger dem rätt information 
#10 egentligen är det rätt korkat av djuraffärerna, dom känar ju mer pengar om dem berättar att lagen kräver två marsvin^^
#11 Fast det är mycket enklare att sälja bara ett djur i många fall. Ovetande föräldrar (eller alla rent allmänt) vill sällan att det ska ta så mycket tid, kosta pengar osv. när det gäller smådjur. Bara att deras ungar ska ha något att pyssla med. Tyvärr..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#12 ja tyvärr…

#12 Jag har så otroligt svårt att förstå det där att det skulle ta mer tid att ha två marsvin. Det kanske kostar några kronor mer men hur stor skillnad är det egentligen, det som kostar mest måste man ju skaffa oavsett om man har ett eller två (bur tex.). Fattar verkligen inte hur folk är funtade…
Håller med er alla!! Ja Jag har bara ett marsvin men vi har tänkt köpa en kanin som sällskap (den var i samma bur som marsvinet när vi köpte det).
jag badade mitt marsvin för hon var riktigt äcklig. Hon hade kiss i hela pälsen. Och hon hade bara varit hos mig 1½ vecka. Men hon var vidrig. Så blev tvungen. Men nu så är det gjort <:
#16 Jag råder dig starkt att inte skaffa en kanin som sällskap till ditt marsvin. =/ Det är lag på att marsvin minst ska vara två stycken, alltså två marsvin, inte ett marsvin och en kanin.
Jag har själv dåliga erfarenheter av marsvin och kanin ihop, där marsvinet hade kunnat bli riktigt skadat på grund av kaninen.
Ne jag tycker inte du ska bada ditt/dina marsvin i onödan, de är inget dom tycker är jätte skönt heller direkt :)
#16 tyvärr men att sätta ihop marsvin med kanin är ingen bra ide, för stor risk för skador och det är lag på att marsvin ska bo med marsvins kompis ;)

Det finns en artikel om varför man inte sa ha marsvin ensamma, den hittar du här Varför ska man inte ha marsvin ensamma?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
OK tack!!
aVi ska köpa ett till marsvin (bror) tror ni det går bra!???
#23 nu hängde jag inte med^^ ska ni köpa ett till marsvin och i så fall hans bror?:]
Jag vet inte riktigt men vi tror det! så jag svarar JA på din fråga!
Gör det du! Det är jättebra om du köper hans bror också. :)