Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2793 ggr
MarsvinsSteffi
0

Snorigt marsvin?

Hej!

Min kompis marsvin nyser och har gult torkat snor runt nosen, nån som vet vad hon kan göra åt det,buren står på golvet i hennes vardagsrum, och dom har balkongen på andra sidan av rummet, men det står en fotölj mellan balkongsdörren och marsvinsburen, men kommer det in drag ändå?, det kommer väl via golvet?

MarsvinsSteffi
1

putt

Bella-R
1

Låter som en förkylning? Hmm.. står marsvinet i drag?

Isåfall, placera buren nånstans där det inte drar och ge honom extra vitaminer. Blir han inte bättre inom några dagar så kontakta veterinär då det kan leda till lunginflammation.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

MarsvinsSteffi
0

#2 läs inlägget ovanför :) men buren kan hon inte flytta tror jag för den är ganska stor

MarsvinsSteffi
0

men jag ska säga till henne att hon får flytta buren till ett bättre ställe

Bella-R
0

#3 Mjo, jag läste det nu i efterhand, men eftersom vi postade samtidigt så var det inte så lätt för mig o veta Flört

Hur stor är buren? Bästa vore ju om den kunde stå på något bord, elr nån möbel, så tror jag nog risken för drag minskar.

Viktigt är oxå att buren står på ett relativt lugnt ställe.

Stephanie-D
0

jag vet inte riktigt hur stor den är men jag tror den är 100cm på längden tror jag, bredden vet jag inte.

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Stephanie-D
0

(det här är min andra marsvin.ifokus användare)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Bella-R
0

Är den 100 cm på längden tror jag att den är 50 cm på bredden, iaf om den kommer ifrån djuraffär. Burarna brukar ha det måttet, alt 120 x 60, 140 x 80.

Men du får helt enkelt se till att hon placerar buren där det inte är risk för drag, annars blir det ju svårt. 100 x 50 är ju inte så fasligt stort, så det borde ju gå att flytta den tycker jag.

MarsvinsSteffi
0

#8 det är bara det att  hon bor i lägenhet, men hon får allt ta sig plats att flytta den till ett varmare ställe :D

Bella-R
0

Lite ot men du vet väl om att det är emot iFokus reglerna att ha fler än en användare? Dessutom är det väldigt förvirrande för oss andra.

MarsvinsSteffi
0

ojdå, det visste jag inte, det var inte med flit att skriva med HMAA användaren skulle bara gå in och kolla en grej på den och så hade du skrivit här och då trodde jag att jag var inne på MarsvinsSteffi och svarade XD

Creation
0

#11 Föreslår att du tar bort en av användarna och bara använder en av dem istället :) För att förebygga förvirring.

Men, måste bara fråga.. på din ena presentation står det att din hane heter Alvin och på den andra att han heter Snurre? Vad stämmer? Tungan ute

Hoppas bara att du snarast skaffar en kompis till denna lilla hane så att han slipper vara ensam… :/ hellre att du gör det än skaffar en tredje hona.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Stephanie-D
0

Hehe han bor hos min pappa och han har en kompis där men det är inte min hane, han heter Alvin för jag har döpt om honom haha

/ Stephanie-D

Ruffsen
0

Jag vet tyvärr inte!Skrattande

Creation
0

#13 Jaha. ;) Då förstår jag.
Men angående snuvan, här finns en tråd som kanske kan vara till hjälp!
**
#14** Var snäll och undvik att lägga onödiga kommentarer :) Man behöver väl inte skriva att man inte har något att säga?

FeliciaS
0

Det låter som en förkylning. Se till att han bor dragfritt och får c-vitaminrika grönsaker. Håll en jämn temperatur i rummet och se till att de har mycket hö, och gärna en varmvattenflaska (eller en vanlig plastflaska fylld med hett vatten och inlindad i handduk) i buren. Om buren står på golvet är det bra om ni kan sätta dem ca 40-50 cm upp från marken. Det kan dra från fönster eller vanliga dörrar också.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Stephanie-D
0

tack så mycket för alla svar :) ska säga det till min kompis :)

/ Stephanie-D

parsley
0

Saffran kan användas som medicin till förkylda marsvin. Köp ett paket saffran, 0,5 g. Saffran brukar finnas i kassan i livsmedelsaffären. Blanda ut saffranet med ett halvt glas vatten. Ge marsvinet några droppar av blandningen morgon och kväll tills det verkar ha blivit friskt. Man kan ge saffransblandningen antingen på en tesked eller med en medicinspruta som man brukar kunna få gratis på Apoteket om man frågar de som jobbar där.

Stephanie-D
0

#18 Tack ska säga det till henne

/ Stephanie-D

Stephanie-D
0

men vad jobbig jag är nu skrev jag med HMAA användaren igen XD haha ska sluta med det :P

/ Stephanie-D

MarsvinsSteffi
0

ni kan låsa den här tråden nu, för jag har fått så många svar så jag vet vad jag ska göra nu

Bella-R
0

#21 Fast om du behöver fråga nåt mer så är det ju bra om tråden fortfarande är öppen :)

MarsvinsSteffi
0

#22 aa det kanske är bra att ha den kvar :)

Creation
0

#20 Ta bort den användaren istället då ;) Så slipper du logga in på fel användare hela tiden.

Stephanie-D
0

jag tror jag tar bort MarsvinsSteffi istället :D

/ Stephanie-D