Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 3177 ggr
petronellaa
0

Ert äldsta marsvin ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

_finns säkert en tråd om detta men jag hittade den inte ;/
_och hittade ingen "vettig" tråd så tog något bara :)

Aja, jag undra hur gammal erat äldsta marsvin är och lägg gärna in en bild på den :)

Själv har jag min underbara Kaj som är 5 men blir 6 år och är superpigg , han är verkligen speciell för att han är lös på gräsmattan och stannar när man stannar bredvid han och går inte förens man går. Han är väldigt duktig på att hoppa och brukar hoppa små banor hihi :)
Han gillar även att köra springtävling med mej hihi <3

petronellaa
0

Han är nybadad på kortet och har inte torkat än så ni vet ;)

Creation
0

Mitt äldsta marsvin just nu fyller ett imorgon(och det yngsta fyller ett på måndag). ;P Hehe.

Här har vi "gamlingen".

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fabiola
0

vårat äldsta marsvin är 4år och 4 månader

petronellaa
0

okej #2 #3 söta marsvin :)

linn-nanna
0

Min äldsta som jag har just nu är 1,5 år. 

"Gamla" Boris --->

Men får en 4-åring lite längre fram i vår.

Cavia
0

Vårat äldsta marsvin är JumJums Farbror Blitz. Han föddes i våran första kull den 16 augusti -03. Han är ett äkta virvelmarsvin och fortfarande pigg och glad =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[findusen]
0

Mitt äldsta marsvin Phille, en underbar virvelkille, blev 4 år och 9 månader och dog efter en operation den 21/1 detta året. han är jättesaknad här, och inget är detsamma utan honom <3

mitt nuvarnade äldsta marsvin är Melvin en lugn sheltiekille, han är 2,5 år.

Ruffsen
0

söta!!

Abico
0

Här hemma är Sune klart äldst. Född den 16 oktober 2001 fyller han nämligen åtta år i år om allt går som tänkt. Han är pigg och glad ännu men aktiviteten är rätt låg och man kan se på honom att han är trött och har levt ett långt liv. Jag hoppas bara att min gubbe får dö innan han börjar må dåligt av åldern :)

Hanna 

Creation
0

Nämen åh, vilka söta "gamlingar" alla här har Glad

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sannich
0

Mitt äldsta marsvin var mitt första marsvin, hon blev 9år. Har tyvärr ingen bild på henne på datorn.

Nu levande gris som är äldst är 3 år snart. :)

Sandra-B
0

Här är det teddytanten Freya (Duetten's Introna) som är den äldsta.

Hon är född den 25 november 2003 och har bott här sen den 28 februari 2004 då jag i mitten av februari samma år bestämt mig för att jag ville fortsätta ha marsvin (de jag hade höll på att "dö ut" och jag hade först bestämt mig för att inte ha fler) men när jag bara hade två (eller rättare sagt tre) kvar kom jag på andra tankar vilket var en väldig tur för på onsdagen innan jag skulle hämta Freya och den andra teddybebisen Jara (Asterex Perfect Bliss som dessutom är stammoder till min ena "linje", det låter nåt;-P) så dog ytterligare en hona så jag hade bara en hane och en hona kvar och honan mådde så fruktansvärt dåligt över att bli själv så henne fick jag tvångsmata tills hon fick nya kompisar, hon blev nästan helt apatisk.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Araminta
0

Mitt äldsta marsvin är 5 månader gammal och heter Safir. =)

Inte så gammal men han är den äldsta av mina 4 iaf. =)

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Mari
0

Tabasco blir 6 år den 9e augusti (född 2003) om allt går vägen, dock tror jag hann ej hinner uppleva sin födelsedag men man vet ju aldrig :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[NinjaLawl]
0

Mitt äldsta marsvin är Teddie (som ni ser på bilden) Han är fem år på ett ungefär, jag fick honom och hans kompis Freddie för två år sedan, de var misskötta eftersom barnen som haft dem tröttnat på dem :( Freddie var överviktig och Teddie var underviktig så det blev diet och matträning, i höstas dog Freddie så nu är Teddie ensam kvar, har försökt att fixa en kompis till honom men han har inte velat ha någon ny. Tror har dessvärre börjar bli gammal och trött, men han älskar fortfarande att kramas i alla fall. :)

Berlau
0

Laura, vad jag vet. Har inte fått födelsedatum än på min nya hona, men hon är nog lite yngre :)
Inte så pigg direkt, men hon är inte den typen som springer runt. Gillar att ligga i knät ^^

petronellaa
0

söta marsvin alla!
#14, då är ditt marsvin nästan lika gammalt som mitt han föddes nämligen den 7nde augusti 2003 :D

Vad sune var söt #9 ! Ja man vill ju inte att dom skall lida.. än gör inte min kaj det iallafall :)

Stephanie-D
0

mitt äldsta marsvin är 6 år :)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Cavia
0

Men då kan vi ha värsta 6års kalaset i augusti! 3 st som alltså fyller år då, den 7e, 9e och min Blitz den 16e Förvånad

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Ruffsen
0

Vad söta dom är!!!!!Kyss

Chippers
0

Vårat äldsta marsvin är 7 år ^^ det är syrrans. Mitt äldsta som jag har på mitt rum blir 5 år i juli/augusti.

petronellaa
0

#19 haha det vore ju smart!  ;) =)=)

Ruffsen
0

Mitt äldsta marsvin är bara två månader!!:)

Mari
0

#19 Oja, stort partaj! Mitt första marsvin (som är mamma till Tabasco) hon var född den 8e augusti ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

petronellaa
0

#24 haha okej, man kanske borde satsa på marsvin födda i augusti hihi ;D Kaj är lite knäpp och pigg fast hans ålder så tokspringer han ute på sommaren och älskar att hoppa xd rena motsattsen när han var typ 1 när han knappt rörde sig xD

Mari
0

#25 Mja Tabascos mamma blev inte så gammal, 4 har jag för mig :/ Så alla augustibarn kanske inte blir så gamla men 2003 verkar vara en bra årgång :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

petronellaa
0

#26 aha.. det var ju tråkigt :/ men 2003 är ett bra år (aa) förrutom att min mormor dog dan innan julafton men a! fick ju kajsen då :)