Utställningen i Landskrona den 14 mars 2009
Fick bekräftelsen till utställningen i Landskrona idag och kom på att jag inte sett någon tråd om den utställningen här.
Tycker därför att det är hög tid att starta en nu!
Någon som ska dit och vad ska ni isf ställa?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Jag har anmält
- Sweet Dream's Neon Tiger, teddyjunior i ras
- Sweet Dream's Princess of Joy, teddyjunior i ras
- Sweet Dream's Lovely Lady of Arcadia, teddysenior i ras
- Sweet Dream's Lady of the Snow, teddysenior i ras
- Marsha's Taboo, selfsenior (black) i ras och pet
Som det känns nu så kommer jag att ta med alla men än så länge är bara en klar så jag får se om jag hinner och orkar fixa klart de andra fyra.
Enligt bekräftelsen så är det tre juniorteddy, femton seniorteddy och elva seniorselfar anmälda.
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag har anmält
- SCH Imargos Elektra, selfsenior (de.golden) i pet
- Jerona's Golden Star, crestedsenior (de.golden) i ras & pet
- Starlight's Pretty In Pink, crestedsenior (pe.golden) i ras & pet
- Polka Pig's Dark Knight Look, selfsenior (de.golden) i ras & pet

Tyvär fick jag mitt medlemskapsnummer i SMF försent.
Anmälningstiden till denna utställningen hann gå ut. 
Men det kommer ju en ny utställning i April. 
Marsvin 4-ever
.

jag kommer men hant inte anmäla mig till utställningen denna gång. pga av sjukhus här då. :)
Kan du lägga ut incheckstider ,samt hur pass mga långår det är anm för resp domare ( om det står )
ska sitta aspirant o måste veta vem jag ska sitta hos först ,,
mvh pernilla abbylines

Men denna gång skall det vara på en annan plats va?
Örja heter visst platsen.
Marsvin 4-ever
.

Får man komma dit och titta fast man inte ska ställa ut något djur?

#8 Visst får du det.
Marsvin 4-ever
.

#8 jadå du är så välkommen så. det är verkligen roligt o bara titta oxå på alla marsvinen. :)
#6 inchecknings tiderna var 8.30-9.00 sen de andra har jag inte koll på, säkert någon annan som orkar kolla de *latfia*
Nu är jag helt klar med alla marsvinen som ska med!
Det är första gången på väldigt länge som jag är klar i så här god tid.=P
All info ligger uppe på Smfs sydv hemsida under utställningar ,
Tack för hjälpen ,,
Blir att åka vid 0530 ,,,men min skjuts åker ännu tidigare ,,
Man får stå för alla kost själv när man utbildar sig till domare ,lite surt men smf är ju en ideel förening ,!! Vi får nog en trevlig dag ,,
med är två vuxna abbyhonor till salu samt 2 små fina rexkillar till salu .
honorna har fått 2 kull resp o kull ( 8 m ) deg roan ,,,Nån itr ??
Pernilla Abbylines
Jag ska ställa:
Remarkeble, coronet. Ras
Rosetti, coronet. Ras
Supreme, satincoronet. Ost Till salu!
Lilla Sak, sotad crested pet. Pet
Bobbo, korthårig peruan, kastrat. Pet Till Salu!
Skulle ställt töserna i uppfödargrupp men jag glömde anmäla dem (NEJ, dumma mig!)
Jag vill ju ha mitt uppfödarnamn reggat ju 
Bilden visar Supreme

Nu när man äntligen tyckte yees på bättringsvägen så blir man sämre igen. Så jag kommer inte till utställningen vågar inte är lite lam igen. ledsen….
Jag tror inte att de kommer gå så bra i peten för mina sötnosar, men man kan ju hoppas. i Rasen hoppas jag att de går bra :)
Lycka till imorgon!
Hanna

Hur gick det för er?
Var inte dit och tittade med tanke på ringormsrisken.
Marsvin 4-ever
.

För mig gick det över förväntan.
Jag strök Marsha's Taboo både i ras och pet, orkade inte trimma honom och att ta med honom utan att ställa i ras kändes fel så han fick stanna hemma hos sin sambo.
Strök också Sweet Dream's Lovely Lady of Arcadia för jag kände att det inte var någon idé att ta med henne, visste att hon inte hade nån chans mot sin syster och det brukar vara svårt att hävda sig i teddyklassen tycker jag, speciellt i honor över 8 månader så därför kände jag att det var onödigt att lägga ner tid på att fixa ordning henne.
Sweet Dream's Neo Tiger, 2 månader fick 86p och blev 1/1
Han fick bra kritik och jag är säker på att han kommer att bli fin när han blir äldre, just nu är han i slyngelåldern, kroppen har inte riktigt hunnit med och pälsen är inte fullt utvecklad än, men som sagt så är jag säker på att det kommer och det trodde även domaren och en annan uppfödare som tittade på honom så det är bara att vänta:.)
**Sweet Dream's Princess of Joy, 4.5 månader fick 87p och blev 2/2 samt BIR-R junior.
**Även hon fick bra kritik och har str chans att kunna komma upp i 88-89 poäng när hon blir äldre. Är fortfarande tunn över skuldrorona och pälsen är inte fullt utvecklad än men jag håller tummarna för att det kommer:-)
Och slutligen Melora som det verkligen gick över förväntan för!
**Sweet Dream's Lady of the Snow, 35,5 månader fick 90p och blev 1/7, fick sitt första cert, lev BIR och placerade sig som BIS5 i finalen!
**Inte alls illa tycker jag, endast en negativ anmärkning fick hon och det var att hon är för bred baktill (
jag kan inte hjälpa att hon gillar att äta).
**SMF 237 Sweet Dream's
Ett stort grattis! till ditt fina marsvin och vinsten! :)

#19 Stort grattis. BIR samt BIS5 är ju kanon.
Jag har ju ännu inte ställt ut någon gång, men har jag rätt i att 86 p är mycket på en endast 2 mån bebbe samt även 87 p på en 4,5 mån?
Marsvin 4-ever
.
#19 - Som sagt, Grattis :D
Hanna

#20,22
Tack:-)
Tack:-)
Ja, jag är jättenöjd med allt över 86-87 poäng på mina teddysar innan de är runt året, det är först då pälsen börjar ha blivit som den ska på mina så som sagt så är jag toppennöjd:-)
Sen har jag svårt att svara på vad de som har andra raser säger om de poängen, kan tro att alla inte hade blivit nöjda om man säger så.
**SMF 237 Sweet Dream's
För mig gick de bra pet och sådär i ras! :D
Kenji fick 87p i ras och blev 3/4 men bra kritik Jag hade trimmat lite dåligt och han är ju som jag redan vet lite mörkare i huvudet än på kroppen. I Pet fick han 89p och blev 2/2 men fick silverkort! och blev BIS Pet 7 :D
Albertina fick 87p i Ras och blev 2/4 Hon är som jag också visste ;) Lite bruntonad. Dom övergillade hennes fina crest! :) I pet blev hon 2/7 med 89p

grattis till er alla. :)

Kollade genom några gamla bedömningssedlar och såg att jag ställt ut Melora en gång som 2,5 månaders junior.
Hon fick du poängsumman 87p men den var felräknad och egentligen skulle det bara vara 86. Nu är hon uppe på 90 som 35,5 månaders senior så jag hoppas att de nuvarande juniorena jag har tar efter:-P
**SMF 237 Sweet Dream's