Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 2326 ggr
Lyan
0

Cool färg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om denna killen?!

Lyan
0

Framifrån

Lyan
0

Uppifrån

Lyan
0

Bakifrån

Abico
0

Vilken snygging!
Vilken färg är det?

Hanna 

Abico
0

Vad har han föresten gjort med vänster öra?
Tycker att det påminner om öronsvamp men det syns inte jättebra på bilderna.

Hanna 

Cavia
0

#5 Tycker oxå det ser ut som svamp/ringorm =(

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

MikaTela
0

Kan han vara en dalmatin? Tycker nämligen att ha påminner lite om min ena honas mamma som är beige dalmatiner.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

TRASAN
0

så fin han var :)

Lyan
0

#5 #6 Det är öronsvamp :-( Men det är helt läkt nu! Såg bara inte det när jag lade ut bilden :-S

#4 Ja, säg det?! Har fått höra att det kan vara en vit agouti, en väääldigt konstig dalmatin eller en extremt greyskuggad de white.

Men cool är han!!!

Stormviskaren
0

jag har ju sett honom på riktigt, riktigt häftig. de är väl ingen som kommit på vad de är för nån än?

Creation
0

#9 Det kan inte vara white och nån ljus, ljus beige?
Jättecool färg i alla fall! Glad

Borde man inte kunna se om han är agouti? Ifall man lägger ett hårstrå på ett vitt papper eller så.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lyan
0

#11 Beige kan han inte vara då han har mörka ögon

Hårstråna är vit-grey-vit så det borde vara agouti.

idipidi
0

Nä, inte agouti… Däremot är det typiskt för sotade vita att håren har ett band eller topp i mörkare färg. Det vore inte speciellt svårt att få fram vad han är genom testparning. Har du inte fått några kullar efter honom?

Lyan
0

#10 Nej, ingen som kan svara definitivt. Han flyttar till Artemis på lördag då jag känner att jag inte kan spara så många ungar som behöva för att forsätta projektet. Men vi har tät kontakt och han flyttar ingen annanstans.

Lyan
0

#13 Jo, han har fått en brunzobel "magpie", en trefärgad (efter trefärgad mamma) och en black/golden (efter greymamma)

Jag frågade dig för ca ett år sedan, fick då förslag på "vittickad agouti" (tror jag, mitt minne är inte det bästa), men agouti vet jag att du nämnde.

idipidi
0

Det vore ju helt klart enklare om man fick se på riktigt. Jag tycker att det utifrån bilderna ser ut som någon typ av vittickad agouti som är mixad med vitt. Kanske sotning i de vita partierna. MEN om håren verkligen är vit-grå-vit, så är det inte agouti på något sätt. Är det alltså inga partier alls som är mörka i botten?

idipidi
0

Mest intressant vore väl att para med en de white tycker jag…

Lyan
0

#17 Ja, har en sotad de white som ev. ska paras med honom, men hos Artemis ska han sättas med lilac, grey och cream.

Glömde säga med, han fick 6 ungar med en creamhona men de dog alla då de kom för tidigt, 4 vita och 2 cream

idipidi
0

Ungarna med creamen tyder ju helt klart på att han är de white. Om han i kommande kull med creamen bara lämnar cream och white där också så kan han faktiskt inte vara något annat.

Lyan
0

Har funderat på det med, men med så häftig effekt kan det vara värt att satsa på sotat Obestämd. Kan det sotiga i så fall komma i alla färger?

Creation
0

#12 just det.. att jag inte tänkte på det ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

idipidi
0

#20 Absolut en häftig variant att testa att renavla! Antagligen inte helt enkel, men rolig. Sotningen går att få på alla röda färger. Alltså red, golden, buff, cream, de white. Rent teoretiskt borde det väl gå på de rödögda varianterna av dessa färger också, men sotningen skulle i så fall vara rejält blekt, kanske mer eller mindre osynlig. Bäst tror jag att det gör sig på de white och cream faktiskt. Kontrasten blir ju störst då.

Jag har sett ett (minst) lika sotat marsvin, fast i cream. Tyvärr var det många år sedan och han lever inte längre. Han parades med creamhona och lämnade helt vanliga cream och white, tyvärr ingen sotning.

Lyan
0

#22 Har pratat med Diana som ska ha honom, just cream/buff/golden/red hade varit riktigt häftigt!

Likaså grey som Zacke, black är jag inte så förtjust i även om det också är effektfullt.

[Buppie]
0

Jättefin Skrattande

zuperzita
0

otroligt fin! Har ni fått reda på färgen ännu?

Hella
0

Läcker färg, tycker jag.

hade han varit en katt…hade han varit svartsilver eller möjligtvis blåsilver.

Lyan
0

#25 Troligen väldigt sotad de white

Ruffsen
0

Snygg färg!!;)