Tillräckligt stor bur?
Hejhej! Jag funderar på att köpa en bur som är 100 cm på längden och 50 cm på bredden tror jag :P, men min fråga är, tycker ni den buren räcker till två marsvin? dom får komma ut och springa varje dag på golvet
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Hellre uppåt 120x60, men 100x50 går väl bra det med. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#1 okej då vet jag :) då åker jag väl iväg och köper den imorgon då.Tack för svaret ;)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
ena nnan sak som du akn göra om du har plats, är att köpa en Billy bokhylla från ikea och lägga den ner på rygg, ta bort hyllorna och lägga plast matta i botten. En super stor och bra bur! :)

#3 jag har läst jätte många trådar som handlar om bokhylleburar, har tjatat på mamma men hon säger nej :P
/ Stephanie-D
Hej.
Ja den är bra för marsvin.
Men som allting annat är det ju bättre med en stor bur, eftersom marsvinen vill känna sig "fri".
Men inget fel på denna bur heller.
Så länge man följer lagar och regler är det ok.
Hm, säger såhär:
Jag hade en 100x50 bur i ca ett år för mina två honor, det funkade bra och dom var nöjda. Dock får man inte plats med mycket mera än två hus och en matplats i mitten, därför behöver dom mycket rörelse på golvet om du ska ha dom måtten! Mycket viktigt, vill bara säga det. Men desto större desto bättre :)
#4 Föräldrar

Jag tycker en 100*50 cm bur är för liten för två marsvin. Får de komma ut i en större inhägnad varje dag kan det vara okej, men inte annars. Däremot en 120*60 cm bur är helt okej :)
De behöver ju en bur som är inredd på ett bra sätt - en bur som bara innehåller ett hus och en matskål är inte vidare rolig… Och mer inredning än så blir det alldeles för trångt med i en 100*50 cm bur.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#8 dom får komma ut varje dag och springa på golvet,men den buren blir bara tillfällig tills jag har hittat en 120*60 cm bur.
/ Stephanie-D
Jag har en 120*60 cm bur.
Den buren tycker jag är bra för mina två marsvin har plats att gömma sig och att springa på.Men jag släpper ut dom varje dag ändå!!

nu har jag köpt buren och jag tycker dom har jätte mycket utrymme att springa på, så jag behåller den här buren.
/ Stephanie-D
Skulle man kunna få se hela buren? :)
min bur ? :o
#11 Hur mycket betalade du för den buren? Tänkte att det ofta är dyra burar där ute i djuraffärerna ;) Såg idag ett ställe där man kan köpa en 150x68 bur för under 700kr ^^ Det tycker jag är billigt.
Ju större och billigare ju bättre 
#12 Jättefint! :) Däremot skulle jag råda dig till att använda mer bottenmaterial i buren. Ett lager på minst 5-6 cm (jag har uppåt 8-10) gör att det inte påverkar deras leder att springa och skutta runt i buren samt hoppa ner från hus eller likn. Spånet suger dessutom upp fukt (ev. dropp från vattenflaska men framförallt kiss) och gör att det inte blir ohygieniskt för marsvinen att bo där ;) Då räcker det med att ta ur det smutsiga spånet 2 ggr/v men tömma hela buren var 5:e dag eller så ^^
#15 Oj! En så stor gallerbur!?
Mvh Felicia
#16 Det finns ju 150-burar på bromma zoomarknad med ;P bara att de är dyrare där.

#15 jag betalade 489 kronor för den :)
/ Stephanie-D
#17 Ja, just det.. Okej :)
Mvh Felicia