Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1599 ggr
CamillaS
0

Utställning i kallhäll den 21 Mars

SMF Norrort inbjuder till officiell utställning med Årsmöte i

Folkets hus, KALLHÄLL

Lördagen den 21 Mars 2009

Ja, vilka ska dit? :P
Själv ska jag ställa min Teddy Love och satincresten Snow i pet. ^^

[Liinda]
0

Jag ska dit och kolla lite och hämta en marsvinshona :D Men jag ska inte ställa den här gången

Creation
0

Jag ska förmodligen dit :) Ställa båda grisarna i pet och ev. klippt lh.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

mjaumjau
0

Hej, var hittar jag info om denna utställning? Hur många Marsvin brukar det komma?

Mvh Theresia

Creation
0

#3 På svenska marsvinsföreningen hittar du information om de utställningar som pågår. :) Här är adressen till annonsen om denna utställning. Det är bara att gå till svenska marsvinsföreningens hemsida för vidare information om att ställa ut.

Antalet djur på varje utställning brukar variera. Har ingen aning om ungefär hur många som brukar komma på norrorts utställningar.

FeliciaS
0

Jag ska inte dit. Veckan efter ska jag på utställning dock ^^

Har du fått hem Snow alltså? Det visste jag inte :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

CamillaS
0

#5 Ne.. jag har inte fått hem honom än, men jag får det på denna utsällning och därför är han anmäld i pet. ^^,

mjaumjau
0

Hej, tack  för info =)
Mvh Theresia

[starlights]
0

Jag ska själv inte dit, men två av mina marsvin ska ställas ut där!=)

Starlight's Pretty In Pink, english crested pe. golden, 8mån - ska delta i både ras & pet.
Polka Pig's Dark Knight Look, self de. golden, 8mån - ska också delta i både ras & pet.

[Kamillah]
0

Brukar det vara mycket marsvin som säljs där(10-20)? och isf av vilken sort brukar det säljas mest? ^^ Letar efter 2 marsvin och har inte haft någon tur med att hitta någon fin som jag verkligen vill ha så funderar på om jag ska åka dit, köpte min hamster där (:

Sabettan
0

#9  Vad för ras letar du efter?

Jag har lite marsvin till salu.Jag ska till Kallhäll.

Titta på min hemsida om du hittar några som du tycker om.

www.geocities.com/lillhagas

mvh  Liza

[Kamillah]
0

#10 leter efter honor, en virvel och en korthårig ^^

Cavia
0

Jag ska dit, och ställa 3 st i pet =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[Kamillah]
0

Fortfarande ingen som vet om och hur mycket marsvin det kommer säljas? :P

Abico
0

#13 - Marsvin till salu finns det säkert. Men hur många är svårt att säga i förväg. Åk dit och titta :)

Hanna 

[Kamillah]
0

#14 men typ på ett ungefär hur mycket det minst brukar vara, eller om det är sådär jätteolika varenda gång :P Men tror nog jag kommer dit om jag lyckats skaffa en bur innan dess (: Vill ju ha en 120x60 bur typ, lite svårt att fixa det när man inte har bil eller någon som kan skjutsa en.

Abico
0

#15 - Det är nog väldigt olika. Jag har inte varit på någon av Norrorts utställningar men jag antar att det varierar lika mycket där som på Västras när det gäller saludjur. Från 2-3 stycken till mer än ett tiotal.

Hanna 

Creation
0

#15 Som Hanna säger, så går det inte att säga i förväg, det varierar väldigt mycket.

Men om du nu kanske inte skulle finna några marsvin som är till salu intressanta där, finns det ju många uppfödare på plats som kanske har några till salu-marsvin hemma eller föder upp någon av de raserna som är intressanta för dig och kan komma att ha några fler marsvin till salu snart. :)

Cavia
0

#11 När du skriver virvel är det en renrasig abessinier du menar, eller just en virvel?

AnimalLover
0

har inte marsvin längre :( men man kan  ju alltid komma å titta :) å få träffa dig igen Camilla! :D

[Kamillah]
0

#18 det kan vara båda ^^

CamillaS
0

*putt*

Abico
0

Lycka till imorgon! :)

Hanna 

Creation
0

Vilka kommer nu då och vad för djur har ni anmält? =)

Jag har anmält Cinnober i PET+klippt lh och Dianthus bara i PET. Får se hur det går nu då, jag förväntar mig inte mycket alls den här gången, så förhoppningsvis går det över förväntningarna… ;P

EmelieS
0

Är det kallhäll i järfälla?

Creation
0

#24 Ja :)

Cavia
0

Jag ställer som sagt bara pettar…eller blir nog mina båda döttrar som ställer ut skulle jag tro ;)

Ixias Evert, hane 3 månader

JumJums Hilda, hona 4.5 månader

JumJums Ella, hona 25 månader

CamillaS
0

jag kommer och ställer min Teddy Sweet Dream´s Prince of Love och Starlight´s Soft As Snow. Båda i Pet!

He he nån som ska ha iFokus knappen på sig som vi gjorde?Tungan ute
jag kommer ha på min^^

EmelieS
0

Vilken tid? Hur mycket kostar det??

rallyrats
0

utställningen brukar börja ca 10:00  & håller nog på  till kl 15-16.

Sen har Svemus mus utställning där oxå

Kostar inget att gå dit o titta

[starlights]
0

Hur har det gått för alla idag då?=)

Det enda jag fått veta är att Max (Polka Pig's Dark Knight Look) blev två i sin klass i pet och fick silverkort. Så han kan numera titulera sig som Guldpet!=D Inget silverkort på Julia tyvärr..
Sitter här spänt nu och vaktar mobilen för att få reda på hur det gått i ras!=P

Abico
0

#30 - Vad roligt med Max, grattis :)

Hanna 

Cavia
0

#30 Det var jag som fick äran att visa dina i pet, då både Helena å Anja var upptagna =)

Båda skötte sej galant….Julia fick avdrag på ett rinnande öga, därför inget silverkort =(

Creation
0

Det har varit en bra dag! =) Vi var ett litet gäng som satt och snackade och hade jättetrevligt. Resultaten är jag mycket nöjd över.

Cinnober blev bästa klippta 3, vilket jag är otroligt nöjd över, så mycket som jag oroat mig över den klassen! Tungan ute Med sina dubbla framkantsveck som han fick avdrag för måste han ju vara jättefin för att hamna på samma poäng som tre andra marsvin utan. ;) Det var fem klippta i klassen, varav en fick 90p och övriga 89p.

I pet gick det också bättre än jag trott, 90p för båda marsvinen men inget silverkort. Cinnober blev 7/9 i sin klass, Dianthus 3/8. Jag tycker att båda hade ganska hård konkurrens, så jag är nöjd med placeringen. Det var bara lite massa som saknades.

Kom dessutom hem med ett HP, för Dianthus var domarens favorit. Skrattande Lilla charmgrisen!

#30 Hur gammal är Max? Vet att han var i ett av mina marsvins klass(jättefin var han, riktigt muskulös ju!), men de hamnade i olika klasser den här gången, så jag vet inte vem han konkurrent till. ;) Över tolv månader, va?

#32 Hur gick det för dina marsvin då? :)

[starlights]
0

#32 Oh tack så jätte mycket!=D Hur gick det för dina egna?

#33 Max gick i klassen 8-12mån, så det måste ha varit Dianthus han tävlade mot, för det var 8st i klassen.=P
Grattis till bästa klippta 3!=)

Abico
0

#33 - Vad skönt att det gick så bra! Inte minst i KL :D Grattis!
Nu blir det väl klippt fler gånger? :P

Hanna 

Cavia
0

Ja just ja, det kanske jag ska berätta oxå ;)

Ixias Evert fick 89 p, fortfarande rätt så liten och omusklad

JumJums Hilda fick 90 p och fina lovord, bla fick hon 23 på kropp vilken jag är glad för =) När hon växt färdigt blir hon nog farlig på petbordet! Tyvärr lite avdrag för jag "lyckats" klippa lite i pulpan….

JumJums Ella fick oxå 90p

Fast gladast är jag nog åt att jag fick en till champion idag! En hona som ägs av Ixias uppfödning, men som jag fött upp, och heter JumJums Fates Warning, och är self De Golden Skrattande

Abico
0

#36 - Grattis! :)

Hanna 

Creation
0

#34 Aha, okej =) Grattis i alla fall, han var verkligen jättefin!
**
#35** Nej, inte kan man väl sluta redan, när det går så bra? Flört Det är ju dessutom kul med lite variation från petclassen. Jag kan nog stå ut med Cinnobers fasoner lite till, hehe.

#36 Oh, 23 på kropp är inte alls dålig bedömning ;) Hilda blir nog en riktig petstjärna så småningom. Synd bara att du råkade klippa i pulpan på henne!

Grattis till den egenuppfödda championen!
(haha, ser nästan ut som att jag menar champinjonen)

[starlights]
0

#36 Grattis!=)

#38 Tack.=)

FeliciaS
0

Jättegrattis allihopa! Vad skoj :)

Mvh Felicia

CamillaS
0

Hi hi nu kikar jag in här också efter en lång dag är jag helt slut!

Men väldigt trevligt har jag haft det, det var kul att prata med det lilla gänget som vi blev.^^

Äntligen har jag fått hem den mycket efterlängtade Starlight´s Soft As Snow!Skrattande Helt underbar liten bebis och såå söt! jag kan verkligen inte slita ögonen från honom! <3<3

Mina resultat blev då så här, ställde bara i pet.
Sweet Dream´s Prince Of Love fick 89p med kommentaren önskas lite mer massa, såklart^^, Han blev iaf 2/3 inte sist iaf. :P

Min nya lilla bebis fick också 89p  och blev 7/10 men är endå väldigt nöjd över bådas bedömmningar. :)

Så jag tycker jag kan säga att det var en väldigt trevlig och lyckad dag!
Längtar till nästa utställning.^^,

#30 Grattis till max titel! :D Vad kul! Tyvärr såg jag honom aldrig själv, men han var säkert jättefin!

#33 Cinno och Dinno var jätte söta, kunde sno med dom hem. :P
Grattis till bästa klippt 3! :D

#36 Åh grattis! Vad kul! 23 i kropp är ju jättebra! Du stod förrästen i friskkontrollen va? isåfall såg jag dig där. :)

Kul med en egen uppfödd champion! :D Grattis till den också. ^^

FeliciaS
0

#41 Grattis till dig med :) 89 poäng är inte dåligt! Glöm inte bilder på sötgrisen du plockat med dig hem sen ^^

Mvh Felicia

CamillaS
0

#42 Tack, ne då jag har en del från utställningen. :P