Hur ofta matar ni era marsvin?
hej!hur många gånger ger ni era marsvin mat i veckan? 

Vatten, hö, grönsaker och pellets+korn och havre varje dag. Gräs och andra saker utifrån flera gånger i veckan.

Som #1 fast jag ger inte korn eller havre (har aldrig fattat vart man kan få tag på det och om alla menar havregryn eller annan havre?) :)
Hos mig får de grönsaker 2-3ggr/dag(oftast två normalstora eller tre mindre portioner). Vattnet byts varje dag(såklart). Hö har de fri tillgång till, ibland även pellets. Nu på sommaren får de även gräs nästan varje dag. Havre ges någon gång i veckan. ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#2 - Kolla hos någon hästaffär, dom säljer ofta havre i lösvikt :)
Jag ger väl mina hö 2 - 3 ggr dagligen, grönsaker 1 gång dagligen, nytt vatten dagligen och sedan pellets+kornkross+havre någon gång i veckan och det samma gäller kligröt.
Hanna
#2 Havre köper du hos bonde som har det eller hos Lantmännen eller annan foderhandlare för häst och kreatur, samma med korn.
#4 Lösvikt? :s Var har du hittat det? Jag har varit hästägare över 10 år nu och har bara sett 15-20 kg säckar i affärer. Har man tur kaaaanske man kan få tag på lösvikt hos nån bonde.
Jag kollar dagligen så mina har hö i samma veva får dom en massa gräs. Nu i sommar får dom bara grönsaker ibland. Pellets behöver inte mina just nu då dom är i sånt bra hull ändå. :p
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
#5 - Jag har köpt havre i lösvikt på Jordnära, Alingsås. Fast den havren sår jag bara eftersom det käns som om det springer en hel del råttor ute på lagret där den bingen stod.
Hanna

Dem har fri tillgång till hö (byter ut det på morgonen och kvällen), fri tillgång till pellets, varje morgon och kväll så får dem grönsaker som består av bland annat gurka, morot, vitkål, blomkål och paprika. Och vattnet byter jag ut varje morgon och kväll!
Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

har havre,pellets och andra nyttiga torkade foder i matskålen hela tiden och hö varje dag, sedan så nu på sommarn blir han ute i buren och får äta gräs där rätt mycket men på vintern blir det salladsblad och gurka ungefär 2 ggr om dan..

Mina får pellets på morgonen (Carrier), iblandat med osockrade cornflakes (tack för idén härifrån). Sedan får dom också paprika/ broccoli/persilja i samma veva. Senare på dagen får dom mer paprika/broccoli/persilja och på kvällen kanske någor litet äpplebit, morotsbit, gurkbit eller salladsblad.
Edit: Glömde bort att hö har dom alltid tillgång till:)

Vatten: dagligen
Hö: fri tillgång, fylls på minst morgon&kväll vid behov även emellan
Grönsaker 2 gånger/dag, just nu sommartid stark reducerad mängd och istället gräs/grönt utifrån tre gånger dagligen om de inte är ute ändå (beroende av vädret)
Kraftfoder: Oxbow pellets, 1 matsked till natten så länge de fortfarande växer, ibland några havrekorn - mer som godis (hittills inte särskild uppskattat dock)
#5 All sorts säde i lösvikt får man i kvarnen - här i alla fall.

Mina fodras 3ggr per dag.
Samt godbitar när dom rastas för deras sysselsättning "söka o klättra" samt helmysigt när dom står på ens fötter o tigger. Vem kan motstå?
Marsvin 4-ever
.

Ja, jag ger nyt vatten, färsk mat, hö och pellets varje mårgon och kväll. ger iallafall tre gånger i veckan gräs utifrån på sommrarna om veckan. och färskmat tre gånger om dagen, på morgonen efter skolan och på kvällen.
Jag ser till att mitt marsvin har vatten, hö och mat innan jag lämnar huset. När jag kommer hem sätter jag ut henne på golvet och låter henne springa sedan hon springer runt fixar jag hennes bur med att ge nytt vatten och tvätta skålen. Jag skulle ju aldrig äta på en smuttsig tallrik? Då tycker jag att hon är värd att ha lika rent som jag. Sådan matt ~ sådant marsvin :)
Jag får uppdatera lite här känner jag. Marsvinen får fortfarande hö ca. 3 gånger om dagen och vattenbyte varje morgon. Sedan är det fri tillgång på torrfoder i nästan alla burarna nu eftersom jag har många ungdjur som ska växa och ett par gamlingar som gärna tappar lite vikt utan torrfoder. Grönsaker får dom vanligen en gång om dagen men sedan brukar det bli lite smått och gott som slinker ner i burarna under dagen, salladsrester, någon morot osv.
#14 - Tre frukostar, wow! Du är välkommen att flytta in här som frukostfixare om du vill, marsvinen skulle inte misstycka iaf. ;)
Hanna
Pellets, grönsaker och hö varje dag ;)

Varje dag
På morgonen får dom kligröt (kruskakli, havregryn & havredryck). På kvällen får dom grönsaker oftast vitkål & morot. Hö fyller jag på vid behov, vatten byter jag dagligen.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Varje dag såklart ^^
Grönsaker en gång om dagen - morot & vitkål som grund. Ett par gånger i veckan får dom godis som t.ex tomat, äpple, gurka.
Pellets och hö har dom fri tillgång till, det fylls på vid behov.
Vatten byts en gång dagligen.

Byter vatten och fyller på med nytt hö 1-2 gånger om dagen.
Grönsaker får dom på morgonen och på kvällen :)
Dagligen.
De får hö när det behövs fyllas på. Vatten fylls e gång per dag, på sommrarna/när det är varmt ute så är det två-tre ggr/dag vattenbytet gäller. :)
Grönsaker får dem en eller två gånger per dag.
Sedan får de inget foder, men kan få pinnar, knäckebröd osv också.