Nu är vintern här! Håll marsvinen varma!
Nu har vintern även kommit till Enköpings trakten och snön yr utanför huset nu. Så nu är det dags att se till att våra kära marsvin inte har det dragit där de står
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Själv har jag (och pappa & lillebror) åkt ner till Växjö och här är små snöflingor som blåser omkring. Kallt är det också. Som tur är finns marsvinen i tryckt förvar hemma i mitt rum utanför Göteborg :) Mamma tar hand om de tills jag kommer hem på fredag med massa roliga saker till de (hoppas jag… ska kolla runt i zooaffärerna idag!).
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Visa gärna vad du har hittat i zoo butikerna, om du hittar något kul.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
0#. Här har det kommit ungefär över 2 dm snö :D det yr och det ser så mysigt ut, ska snart ut och leka med hunden i snön :) men först ska jag be mamam ringa Gavlegårdarna, mitt element fungerar inte -.- men det kommer de göra senare idag :D och än så länge äre apvarmt (konstigt nog) i mitt rum o.O men men, dom har fått extra mycket hö nu på morgonen, lite grönsaker, mera mat och nytt vatten ^^ hoppas höt värmer :)
Här yr det också och jag skall börja tömma en byrå så att jag kan få ned den till marsvins rummet.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Haha, ska du ha marsvinstillbehör i byrån? ;D jag har en hel garderob åt mina marsvin där deras saker ligger :)

här är det också vinter,,, i hälsingland.. 40 cm snö har vi fått.. + att vi hade strömavbrott i går i 7 timmar!!! Varför blir man ens förvånad när det snöar blöt snö, blåser och man bor i skogen? Bortskämd med el är man då… vi ska införskaffa ett elverk så vi kan köra in värme från pannrummet och in i elementen.. då kan vi vara utan ström länge (förutom man inte kan köra datorn
).
Blev orolig att det skulle bli kallt åt marsvinen men som tur var har vi en sparvedspis som vi kan elda i för både värme och matlagning och marsvinen är i hallen bortanför vedspisen och det blev riktigt varm och skönt åt dom… sa åt familjen: "blir det kris med värme åt marsvinen får vi ta ett par och ha under armhålorna i natt" :-) inte populärt förslag att familjemedlemmarna skulle ha dom i armhålorna inte
men strömmen kom tillbaka så det behövdes inte …och familjen pustade ut att dom slapp marsvin i armhålorna
#6. Hahahaha :D mina marsvin hade nog inte uppskattat att sitta i en armhåla :P men vi har inte någon spis här, så blir det strömavbrott så får jag väl förbereda kokhett vatten i Pet flaskor och ha i en korg med handdukar över så får marsvinen ligga däri :)

#7 det var smart,,, tänkte jag inte på att man kan göra så med petflaskor… men det tänker jag inte nämna för familjen
dom kan gott vara lite orolig att dom får ha marsvinen i armhålorna om det blir fler strömavbrott :-)
#8. Aa, jag tycker det är bra att veta åxå om man inte har något som kan värma upp huset när det är strömavbrott, tänk sånna ställen som kan ha strömavbrott i flera dagar, det är bra att veta då hur man kan göra med marsvinen, man kan åxå göra sånt i buren, ta små pet flaskor och fylla dom med kokhettvatten, sen ha spån över, då blir varmt i buren ett bra tag eftersom flaskorna värmer ju varandra, + spånet så det inte kommer någon kyla :D haha, ja, det kanske lönar sig om man har dom i armhålan :P
#5 - Nej, det kommer att vara foton i det, jag har MASSOR av dom liggande i påsar, kuvert album mm.
# 6 - Ha ha ha mina grisar hade nog inte heller velat ligga i armhålorna :-)
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#10. Okejj :D jags ka vara lite kreativ imorn :P jag prenumerar ju på Min Häst, och i det nya numret fick man med ett fotoablum, som man kan byta fram- och baksida till det, där tänker jag sätta mina kort :)
#2 Inte har jag hittat något inte :( En affär tog 60 kr/gallerdel som man kan bygga den där "gallerhagen"… Och det blir väääldigt syrt om man ska bygga en hel hage!!! En annan butik hade väl lite grejer men där var vi inte så länge… Men imorgon ska jag ut på stan i Göteborg, hoppas på att hitta lite grejer i Nordstan ;)
#11 Jag prenumerar (krångligt ord att skriva det där… =P) också på Min Häst ;) Älskar Stallgänget på Tuva :) Hehe…!
Mvh Felicia
#12. Jag älskar Mulle serierna x'D men Tuva är åxå bra, synd bara att dom inte kommer så ofta o.O
#13 Ja, Mulle är kuliga ;) Ja, Tuva kommer så sällan, det är såå synd =P Rider du?
Mvh Felicia
Tjejer, tänk på att vi pratar marsvin här 
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#14. Aa, de gör jag :D
#15. Haha, oj då :P tänkte inte på de 
#16 Okej, var?
#15 Ja, glömde lite av det, hehe…
Mvh Felicia
Lätt hänt att man kommer av sig lite ibland, men vi skall ju försöka hålla oss till ämnet här, eller hur? 
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#18 Japp! Självklart ;)
Mvh Felicia
#17. I Ett privatstall ^^
#19. Haha, jag ska hålla mig till ämnet nu till 99.99% :P

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4