Vad är det för ryck?
jag har lagt "vetbed" ovanpå mitt ena hus till marsvinen, och det verkar iallafall som att dom älskar det. dom liksom "rycker" med hela kroppen och med huvudet när dom är på den. båda två gör samma sak, men enbart på vetbeden.
idag när jag hade dom i knät så gjorde wilma små ryck på min kjol och top som var lite fluffig, men långt ifrån lika gosig som vetbeden.
vad är det för konstigt? jag blir nästan lite orolig, för det ser inte direkt normalt ut, och det är inte samma som popcornskutt!
gör era grisar likadant på mjuka material?
har dom ryck? :P
Min ena gris gör så ibland när hon uppskattar något :P
Det ser konstigt ut, och jag brukar också fundera på om det verkligen är normalt. Men det tror jag att det är ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

det är nog normalt, jag tror dom är nöjda med tillvaron :)

jag tänker på att du har lyckliga marsvin o njuter av tillvaron bara. :)

Mina gör så varje gång de får hö, dem liksom visar att dem är upphetsade eller nåt.

Har hört att många grisar popcornskuttar väldigt när man byter underlag till fleece. Kanske kan det vara samma fenomen ändå? :)
mina gör så när dom får nytt hö eller när dom hör att jag står ute i köket och prasslar med sallad :)

Lite OT men var köpte du din vetbed? Jag har precis varit ute och sprungit runt halva stan utan att hitta nåt bra. Huveröds hade visserligen massor, får nog åka tillbaka dit sedan…
Hade hoppats på att hitta stuvbitar nånstans men nix. Får väl klippa själv då :)
Det finns många filmer på Youtube med marsvin som popcornskuttar. De är ju för söta när de gör så. ^^ Speciellt min Hugo, minstingen, brukar popcornskutta rätt ofta. Tror att de helt enkelt är lite extra busiga när de gör så. :)