Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 6423 ggr
svampi
0

Gegga i ögat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt marsvin alva kan då och då, få nån konstig gegga i ögat. Vet ni vad det är för nåt och vad det beror på? Det försvinner nästan lika snabbt som det kommer så det är inte så att hon går runt med det helt tiden.

Hamzter95
0

Jag vet inte men nån visa bild på fatty eye och jag tycker det liknar lite men jag kan inte så mycket så hoppas nån annan vet :)

CamillaS
0

Marsvin kan få lite vit gegga i ögonen precis när dom tvättar sig.
Det är typ nåt smörjmedel för ögonen eller nåt har jag hört, har iaf sett det ofta på mina marsvin och tar det som helt normalt.

Tror det kan vara det som ditt marsvin har också. Tycker inte att det ser ut som fatty eye.

Hamzter95
0

#2 menar du mitt marsvin ? mitt marsvin hade Cherry eye men det har försvunnit.

Abico
0

Fatty-eye har hon inte och den gegga som dom får i ögonen då dom tvättar sig ser det inte heller ut som…
Jag skulle gissa på gegga ;) Rinniga ögon ihop med rinning nos kan vara förkylning men sålänge hon inte är förkyld så är det nog bara lite smuts. Jag har marsvin som kan bli smutsiga/ kladdiga runt ögonen ibland. Då brukar jag torka bort det bara.

Hanna 

Berlau
0

Min ena tjej får liknande ibland och då tvättar jag bara bort det. Bara smuts tror jag. :)

FeliciaS
0

Det ser helt normalt ut, inget farligt eller så. Bara att torka bort och inte behöva oroa sig mer om det ;)

Däremot om det ständigt rinner från ögonen är något fel.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus