Lisa & Idefix har flyttat in!
Nu har vi världens finaste flock här hemma. Thank god att vi byggde ut buren!
Vi skulle egentligen bara ha en kastrerad hane och jag hade fastnat för Idefix sedan innan, så vi åkte till Eragons för att hämta honom igår. Väl där bestämde vi oss snabbt för att lilla Lisa också får följa med hem. Ett bra beslut! Nu har vi alltså fem grisar, så nu är det marsvinsstopp ett bra tag framöver…
Länkar till Irenes bilder eftersom vi inte hunnit ta några egna, dom behöver nästan badas först för båda två är alldeles inoljade. Om länkarna inte fungerar så finns dom under "vi har fått nya hem" på eragons.se - Lisas bild är precis under Idefix, hon är vit och brun. Långhårig virvel. :)

Åh så söta dom var! Särskilt Lisa :)
Grattis till nykomlingarna!!
så söta =) hur gamla är dom?

Idefix är strax över året och Lisa är 3 år. :)
ååh så söta :)
Grattis vad kul! :) Som en person på ett annat forum sa; marsvin är som chips, man kan bara inte ta ett… ;)
Jag som satt och tittade på Idefix häromdagen ^^ Tur att du köpte honom innan jag gjorde det ;P
Det som är så bra är att när man är uppe på fem marsvin märks det knappt om det kommer ett till…
Hanna
Vad roligt! ;)
Brukar själv kika in på Eragons sida lite titt som tätt, och alltid finns där något marsvin man fastnar lite extra för :) Jättesöta är dem båda två ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Åh, så du fick Idefix! Jag har suttit o suktat över honom flera gånger :)
Grattis!

Haha! Vilken tur att jag hann först säger jag bara. Känner mig verkligen lyckligt lottad. Han var där när vi hämtade dom andra tjejerna också, och det var egentligen honom jag fastnade för först, men då satt han i par med en annan hane och eftersom vi visste att vi skulle vilja ha fler förr eller senare (det blev visst mer förr än senare) så ville vi inte ha två hanar. Kan upplysa er om att han är lika underbar som han ser ut och lite till. Han har redan fått ordning på flocken här hemma! Det är lite lejonkung över honom.
Lilla Lisa är också helt ljuvlig, gud vad glad jag är att Irene föreslog att vi skulle ta henne också! Jag hade nog aldrig valt ut henne själv - hon är väldigt rädd av sig, rent ut sagt skitskraj för andra marsvin och skriker rakt ut när man ska ta upp henne. Första gången vi var där så var hon dessutom nysnaggad och påminde lite om en djupfryst kyckling med tuppkam, så skönheten slog inte precis igenom den heller. Men nu sitter hon här nybadad och fluffig och är bara helt underbar! Hon är verkligen en pärla. Kommer bli en utmaning att få henne att känna sig trygg men det ger nog med sig efter ett tag. :)
De två har jag också sett ;) Hade funderat över att tipsa pappa om just de två faktiskt! Han, sambon och sambons barn ska kanske skaffa marsvin de med. Och så var de där charmgrisarna såå söta! ^^
Stort grattis till marsvinsköpet!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#11 Var det nyligen du tog hand om dom? Vad heter dina? :)
Ja, Irene är verkligen toppen. Nu har vi ju hela fem grisar så det lär dröja ett bra tag innan det blir marsvinsdags för oss igen, men om vi nånsin ska ha fler så är det dit vi kommer gå.

#14 hon är ju underbar!

Grattis till tillökningen. Otroligt charmiga ser dom ut att vara.
Marsvin 4-ever
.
#13 #14 Åh, vilka charmknuttar! ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

söta