Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1581 ggr
Stephanie-D
0

Mina marsvin nyser, allergisk mot spån?

Hej! nu är det så att så fort jag sätter ner marsvinen i buren så nyser dom, jag tror inte dom är förkylda för dom har inget snor i näsan och dom äter som dom ska och sånt. Kan det vara så att dom är "allergiska" mot spån? Isåfall vad ska jag ha istället för spån då?

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Stephanie-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild på dom :)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Berlau
0

Kan väl vara så att dom är känsliga mot dammet eller så är dom bara lite förkylda. Mina nös aldrig när jag hade spån. Men prova att byta till ex. STL-strö eller Toalett.

Stephanie-D
0

okej :)

/ Stephanie-D

Mari
0

Fast om de är allergiska mot spån så brukar de synas på ögonen att de är svullna eller att det rinner ur dem. Det gjorde de på en tös jag hade, blev bättren är jag butte till toalett.

Fast har en nu också som nyser men inte är snorig eller visar symtom på förkylning, hon nyser när det är nystädat. kanske är för rent åt henne :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

Symptomen på överkänslighet mot spån är sällan att de nyser - snarare rinnig nos och ögon. Det kan bero på att det är ett dammigt spån du har, eller att de är förkylda.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Stephanie-D
0

#5 okej men ibland så rinner det ur mitt äldsta marsvins ögon men det kanske beror på att hon är gammal :P

/ Stephanie-D

FeliciaS
0

#6 Ja, det tror jag.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus