Frodo och Gandalf har fått eget hem.
Håller på med ommöblering samt tapetsering och målning hemma då vi får besök från England den 8:e December. Så det fick oss att ta ur tummarna ur rumpan och fortsätta där vi slutade förra hösten och se till att så mycket blir klart som möjligt innan dom kommer. Badrum och kök får bli nästa år. SÅ! nu har Frodo och Gandalf (min mans två killar) flyttat till egen bur och fått en bättre plats att stå på, istället för på golvet framför garderoberna. Nu kan Golde ej hoppa ut längre för att ta sig in till sönerna
.
Rummer är halvklart, för tv-hörnan skall ut och upp till gästrummet och en annan möbel skall in till marsvinsrummet för att göra plats till alla våra CDn. PUST.
Ser nu på bilden att jag skall göra en inpastad bild av sönerna för burens kant.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Tjusigt ;) Själv fick jag, i 14-års present (hmpf! i januari 06), att göra om mitt rum (tapetsera, ny möbler osv.) och nu äääntligen ska vi börja. Marsvinen ska få en ny, snyggare (inte för att de bryr sig..!?!) möbel att ha buren på - en tv-bänk från IKEA. =)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vist är det roligt att göra om ibland? Jag hoppas få tid och pengar till att nästa sommar bygga ett utomhus område åt mina grisar, men får jag inget jobb snart så blir det svårt med att bo kvar här.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Vi gjorde om i mitt rum igår, men ska fortsätta mer ;D jag fick en ny hylla, möblerade om, fick nya gardiner, fixade ett databord och lite annat :D så städade jag marsvinens bur ^^ och jag har jag en investering :P jag köpte en toalett åt dom igår, Blondie fattar redan att man ska kissa och bajsa i den :D Melvis hakar på ibland, men hon har inte kommit på de så bra som Blondie, men de kommer väl :) dom tycker väldans mycket om att sova i lådan x'D
Alla mina gillar att sova i den men en del är bättre på att använda den som toalett än andra, men som sagt, det kommer nog med tiden.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Aa, får hoppas det :) fresten, så ska jag ladda batterier till imorn, och fota Blondie's hud! Så att ni andra får se. Men jag undrar Diana, har du samma material i toaletten som i resten av buren?
Ja det har jag. Har hört mig för bland andra vad dom har och en del kör med kattsand, men säger att man måste hålla koll att dom ej äter det, för det är ej så bra. Så jag håller mig till spån. Funkar fint för mig.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Okejjs :D mina har kattsand nu, men äter de inte (har inte sett något och har varit uppe i mitt rum hela lovet :P).
Mina marsvin fattar inte att man ska ha den till toalätt utan använder den som sovplats. Så oftast har jag en handduk i men då kissar Sera på den eftersom att Calypso drar ner den i spånet. Så nu är den fylld med spån ;)
Mvh Felicia
#8. Jag använder en fleece bädd som jag fick med ett marsvinstält jag köpte. Eller ja, jag har tänkt att jag ska ha dne i sen :P
#8 Okej =)
Mvh Felicia
#10. Den är riktigt bra, men de skulle nog inte vara så kul om dom kissade på den :'D
#11 Nej, det är jobbigt när de kissar på saker =P
Mvh Felicia
#12. Mina två har en ovana att om man lägger in vitkål som ser ut som skålar (dom är lixom som en stor bladgrop ibland om du förstår vad jag menar) i alla fall, den ovanan är att dom kissar i den (!) *skratt* :P
#12 Dom kanske kissar på dom för att tala om att dom ej vill äta det 
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#14 Jaså… Det var något nytt! Tack :) Mina har aldrig kissat på maten men om de skulle göra det skulle jag ta bort de =P
Mvh Felicia
#15 Jag tror ej att dom kissar på det för att tala om att dom ej gillar det, men vem vet? det kanske dom gör?? Nåja, skulle jag se att dom kissat på maten så skulle jag med ta bort det.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#16 Exakt… Vem vet? =P
Mvh Felicia