Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: uppfödare
Läst 2009 ggr
ak74
0

Söker uppfödare i Uddevalla-trakten?

Vi har en marsvinshane som behöver en ny kompis då den gamla dog. Vi har tidigare köpt i djuraffären men funderar nu på att köpa ett renrasigt marsvin (eller i alla fall känna till släktskapet).

Finns det någon som säljer marsvin i närheten av Uddevalla?

Fabiola
0

vet en i uddevalla som troligen har hanar kvar som behöver bli av med de. är du intresserad så skriv till mig privat

FeliciaS
0

Vad bra att ni ska köpa en kompis till eran hane, och från uppfödare :)

Jag vet ingen uppfödare i Uddevalla, men däremot i Göteborgstrakten finns det ett flertal (om du går in på SMFs hemsida - finns länkad här på sajten - och klickar på Uppfödare kommer det upp uppfödarannonser). Också Eragons marsvinsomplaceringshem (finns också länkad om du klickar på "Länkar" i menyraden) finns i Göteborg och en del marsvin i Lilla Edet. 

På lördag (28 mars) har SMF Västra utställning i Rönnäng på Tjörn. Det är ju inte jättelångt från Uddevalla. Åker du dit lär du hitta en marsvinshane till salu, för där finns till salu-djur :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ak74
0

Tack Fabiola för ditt tips.

Det blev 2 hanar från henne, en sheltie och en curly.

Det verkar som om det fungerar bra med vår gamla hane.

Caspia
0

Vad roligt att det löst sig! Lycka till med de nya. Annars tänkte jag tipsa om Vanellus som finns/fanns i Ljungskile, Caviecares i Hällevadsholm, Angcas i Brastad och Jeronas i Munkedal. Nåja, nu vet du det till en annan gång.

Envishet och drömmar

Fabiola
0

#3 varsågod. Kul att du hittade hanar som passar :D

FeliciaS
0

#3 Vilken tur! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus