Söker uppfödare i Uddevalla-trakten?
Vi har en marsvinshane som behöver en ny kompis då den gamla dog. Vi har tidigare köpt i djuraffären men funderar nu på att köpa ett renrasigt marsvin (eller i alla fall känna till släktskapet).
Finns det någon som säljer marsvin i närheten av Uddevalla?

vet en i uddevalla som troligen har hanar kvar som behöver bli av med de. är du intresserad så skriv till mig privat
Vad bra att ni ska köpa en kompis till eran hane, och från uppfödare :)
Jag vet ingen uppfödare i Uddevalla, men däremot i Göteborgstrakten finns det ett flertal (om du går in på SMFs hemsida - finns länkad här på sajten - och klickar på Uppfödare kommer det upp uppfödarannonser). Också Eragons marsvinsomplaceringshem (finns också länkad om du klickar på "Länkar" i menyraden) finns i Göteborg och en del marsvin i Lilla Edet.
På lördag (28 mars) har SMF Västra utställning i Rönnäng på Tjörn. Det är ju inte jättelångt från Uddevalla. Åker du dit lär du hitta en marsvinshane till salu, för där finns till salu-djur :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tack Fabiola för ditt tips.
Det blev 2 hanar från henne, en sheltie och en curly.
Det verkar som om det fungerar bra med vår gamla hane.

Vad roligt att det löst sig! Lycka till med de nya. Annars tänkte jag tipsa om Vanellus som finns/fanns i Ljungskile, Caviecares i Hällevadsholm, Angcas i Brastad och Jeronas i Munkedal. Nåja, nu vet du det till en annan gång.
Envishet och drömmar

#3 varsågod. Kul att du hittade hanar som passar :D
#3 Vilken tur! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus