Byggt ut buren
Jag bor ju väldigt trångt och har inte plats till en bokhyllebur. Kom dock på idén att använda en liten bur som jag fick med gratis en gång när jag tog hand om ett marsvin och sätta ihop med de andra två som de haft tidigare. Nu har marsvinen tre burar att gå emellan, två st på 100x50 och den lilla är ungefär 80x40.
En av mina honor är lite osmidig så hon använder bara trappan mellan två av burarna, men de andra två hoppar fram och tillbaka mellan alla tre.
Det får duga sålänge, den dag jag bor större ska jag bygga en bur av en sängram som är en lägre loftsäng, ungefär 80 cm hög. Det kommer bli jättebra men det här får duga sålänge.
Sett från ena hållet ser det ut så här.
Envishet och drömmar

Och från andra hållet ser det ut så här. Att det är samma fotomodell i alla vinklar beror på att det bara är en som kommer skuttande så fort kameran piper. Tittar man noga ser man dock alla tre på den första och en till på den här bilden.
Hyllplanen är från IKEAs Sten och kostar 27 kr st, passar perfekt i de burar som är 50 cm breda.
Envishet och drömmar

Alla utbyggnader är bra utom dom dåliga :P
Julgrisen verkar dock mer intresserad av kameran än av nya buren ;)
Hanna

Hur många bor i denna anordning?

# 3. Julgrisen reagerar aldrig som man väntat sig…
# 4. Där bor två honor och en kastrerad hane så sammanlagt tre stycken. Hehe, "anordning" var en bra beskrivning.
Envishet och drömmar
#5 - Haha ^^
Hanna
Vilket smart bygge ;)
#5 Haha, han är så fräck ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad stort och bra det blev!
Julgrisen är lika söt som alltid. ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Smart :)