Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1398 ggr
deluxe
0

Ramp till övervåningen?

Vi håller på och bygger ut ;)

Har en bokhyllebur som vi ska bygga en övervåning till, men vad ska vi göra för stege/ramp så att dom kan komma upp? Och vad ska vi ha på den så att dom inte halkar?

Övervåningen är typ 28 cm upp, tror ni att dom kommer våga använda den?

Creation
0

Som ramp kan du nog ha en vanlig bräda med "pinnar"(smala träbitar) på, så att de inte halkar.
Bara lutningen inte är så brant tror jag att de kan våga att gå upp. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

MikaTela
0

Ta en planka, tillräckligt lång för att inte bli för brant. För att dom inte ska halka sätter man fast små träribbor över rampen.

Sen lägger ni godsaker på rampen och på bägge våningarna för att locka dom. Sätt upp dom på övervåningen och locka ner dom. :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

deluxe
0

Usch jag är inte nöjd med buren nu. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig när vi väl hade satt ihop allt så det kanske inte blir någon övervåning ändå, kan ju alltid lägga den bredvid och bygga ut på längden istället… Åh vad trött jag blir. Jaja. Nu vet jag hur jag ska göra rampen iallafall om det behövs nån. Tack :)

KAK67
0

Om det blev någon ramp är jag intresserad och höra hur det den blev. Bredd, längd och om det var svårt att få grisarna att använda den.

Denna kommentar har tagits bort.
deluxe
0

Det blev ingen ramp just för att jag insåg att den skulle bli för brant, jag kände att dom nog skulle föredra att ha större yta på samma våning istället för en övervåning. Så vi byggde ut på längden istället och det blev bra :)

KAK67
0

Det är så jag känner det också. Skall den inte bli för brant blir den jättelång. Fast jag såg något kul med en lång ramp, Cavia que. Hoppas det funkar, det är första gången jag försöker mig på att bifoga en länk.

deluxe
0

Haha vad sött! Sådär "köar" våra när vi lägger in rör i buren. Skrattande

Berlau
0

Dom marsvinen verkar inte ha det så bra.. så många i dom trånga burarna som man ser på filmen som spelas upp efter. Sedan kapplöpning när en gubbe går efter dom.