Månadens marsvin Mars 2009 [finalröstning]
Hade problem med iFokus under den 31 mars-1 april så jag kunde inte starta nån ny tråd och igår var jag upptagen och hade inte tid att sitta vid datorn så jag har inte haft möjlighet förrän nu.
Tre deltage fick samma antal röster, sex stycken och därför får vi ha en finalomröstning!
En röst per person (denna gång är det okej att rösta på sitt eget bidrag).
Röstningen ska utgå ifrån bedömning av både text och bild.
Ingen motivering behövs för rösterna men för att rösten ska vara giltig så ska man skriva vilket bidrag man röstar på i tråden!
Röstningen pågår fram till och med den 4 april!
Finalisterna för mars månad är:
Bidrag nummer 1, Laura ägare Berlau
![Månadens marsvin mars 2009 [bidrag]](http://www.ifokus.se/Images/ImageViewer.aspx?BinaryId=c8a9a98a-a084-4cfb-9c75-1c57c4f5fa7e "Klicka på bilden för att visa den i originalstorlek")
Laura är ett undebart gulligt, keligt, och snällt marsvin som hellst ligger och äter hö hela dagarna. Hon slappnar verkligen av i knät och blir så otroligt gullig då. Hon har inte haft det bästa livet innan så nu skämmer jag bort henne och hennes kompis ordentligt!
Jag fick köpa henne från eragons, hennes tidigare liv som avelshona hade nog inte varit så bra tyvärr.. :( Fel mat, på tok för många kullar tills hon var ca: fyra då hon kom till eragons och mig. Som tur var behövde hon inte vänta länge på mig, jag var så förälskad så det blev hem efter jag träffat henne och tillbaka i veckan och hämta henne.
I sommar fyller Laura fem, den 7 juli.
Man märker att hon blir äldre, men desto äldre, desto mysigare och mer avslappnad i knät blir hon.
Hoppas ni blir lika förälskade som jag. På bilden ligger hon i mitt knä och relaxar :)
Bidrag nummer 6, Ludde ägare Buppie
![Månadens marsvin mars 2009 [bidrag]](http://www.ifokus.se/Images/ImageViewer.aspx?BinaryId=da3a531e-5c00-473a-975c-72a7cb55cba7 "Klicka på bilden för att visa den i originalstorlek")
Sågstugans Vagaond heter han egentligen men jag har valt att döpa om honom till Ludde. Ludde är av rasen Himalya. Han är en kelig och busig liten gris. Allra mest tycker han om att reta sin kompis Lurvas till vansinne genom att fösöka para sig med honom. (jag tror inte att Ludde har förstått att han också är en liten gris pojke)
Han skriker alltid högst av grisarna vid matdags och är mattes gullegris. Ett litet matvrak är han också, tillochmed mattes fingrar är gott om Lurvas får maten först.
Tyvärr dog Ludde 18:e oktober förra året,han blev bara 10 månader men lever kvar i minnet.
Bidrag nummer 16, Hanna ägare Stormviskaren
![Månadens marsvin mars 2009 [bidrag]](http://www.ifokus.se/Images/ImageViewer.aspx?BinaryId=fea770b8-8457-466b-bf3f-ad1ab0373ae5 "Klicka på bilden för att visa den i originalstorlek")
Stormviskaren´s Hanna Hirsch
Hejsan Här är jag igen, Denna gången 5 veckor gammal! Mamma säger att jag är en stor flicka nu. Jag vet inte vad det innebär men jag tror de är positivt! Jag älskar gurka och även morotsdropp som jag hittade när matte hade mig på hennes stora bord! Mat är de man lever för tror jag! Nu måste jag gå och smaska på melon! Vi hörs // Hanna
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!