Vad kostar en transportbur?
Jag vill ha en transportbur så fort som möjligt. En sådan där liten som är just till marsvin. Någon som vet vad en sådan ligger på i en djuraffär ungefär? Hittade en på nätet som kostade 164 kr och 90 kr i frakt. Tyckte det var ganska billigt. Kostar det lika mkt i en djuraffär så köper jag den hellre där ikväll för då går de ju fortare. Behöver den nu… Någon som vet?
Ska du ha en såndär jätteliten? Har för mig att de knappt går på 200.- på ÖB och andra djuraffärer häronkring iaf, de mindre varianterna som man även kan ha katter/kaniner i är de jag menar.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Det finns väl inga som är just till marsvin? Eller menar du dom där små som ofta är helt i plast? Dom brukar säljas som transport för smådjur/gnagare, men är verkligen pyttesmå och snarare lagom till en hamster eller en råtta.
Vi har en Clipper 3 som vi köpte på Blocket - transportburar är grymt bra att köpa begagnat, hur ofta använder man dom liksom? Våran är en sån med gallerlucka i taket vilket är kanon, mycket lättare när man ska ta upp dom. Kolla på blocket, det är mitt tips!
Annars har dom billiga transportburar på bla. ÖB.
Japp, det är en sådan liten jag menar. Det är till en marsvinsunge. Vill hellre ha en liten då det nog känns lite tryggare.
Jag köpte min ena transport för 139 kr. En sådan "kattransport" med lucka fram.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#3 Kanske ligger något i det, och till en marsvinsunge borde en sån räcka storleksmässigt. Men det absolut tryggaste alternativet tycker jag borde vara en något större bur med plats för en reskompis. Dom större burarna är dessutom ofta billigare eller kostar ungefär lika mkt, konstigt nog. Men det är ju upp till dig vad du väljer :)
Såg en annons här om en sån smådjurstransport.
#3 Jag tror inte en mindre bur blir tryggare. Om de är ensamma är de ju rätt oroliga oavsett, men lägger du en filt/handduk om buren och har mycket hö i tror jag inte det är någon som helst fara med en normalstor transport. Hellre det och att du kan använda den senare också :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag har en sån helt i plast som du visar bild på. Ett vuxet marsvin kan knappt vända sig i den. Marsvinsungar växer jättesnabbt, varför köpa en som man bara kan ha ett par månader?
Envishet och drömmar

Var bor du förresten? Om du bor i Malmö kan du låna en av mina transportburar, jag har den lilla och en kattransport.
Envishet och drömmar
Jag tror en sån kan vara bra om den bara ska åka en kortare sträcka och ensam :D
Har själv en liknanade model (enligt bild)
Jag gillar denna variant då jag tycker det blir för kallt för marsvinen i en sån med galler fram, den är för öppet, även om man har handduk över och handukar i + hö/halm, nej. Mina åker även en och en då jag inte vill riskera att dom ska börja slåss, även om den typen med galler fram är stor är den liten nog att framkalla revir bråk och dom kan inte komma undan från varandra heller.