Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1471 ggr
Mari
0

Hur många marsvin får man ha?

Hörde i helgen att man får ha 9st katter utan att söka tillstånd för att ha fler.
Vad gäller med marsvin? Får man ha hur många som helst eller finns det något max-antal?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Stephanie-D
0

Jag tror faktiskt inte att det finns något max-antal, men vad vet jag :P jag låter någon mer kunnig svara på den frågan :D

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

FeliciaS
0

Bor man i hyresrätt eller lägenhet finns det ju regler och sånt där, men annars tror jag inte det finns något maximum.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[nadvard]
0

vad finns det för regler där då :)?

Mari
0

#3 Det beror väl på hyresvärden :)

Fast det står väl i djurskyddsbestämmrlserna kanske om hur många man får ha? För hästar, hundar, katter och landdjur vet jag att man inte får ha hur många som helst av utan att söka tillstånd för tex, djurhem eller avelsverksamhet

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Caspia
0

Har aldrig hört att det skulle finnas någon maxregel för antal marsvin. Känns inte som att Jordbruksverket och liknande bryr sig så mycket om marsvin och gnagare över huvud taget tycker jag. I så fall skulle de väl inte utforma sina regler så luddigt och se till att folk och djur efterlever dem (t ex alla Sveriges ensamma marsvin).

# 3-4-5. Det står då inget om det i mitt hyresavtal (HSB). Där nämns inte djur över huvud taget. Dock vet jag att en del hyresvärdar inte vill ha ormar men om det inte står något om att man inte får i kontraktet borde det väl räknas som att man får ha det? Där står ju allt man någonsin vill veta om parabolantenner.

Envishet och drömmar

godisgrisen
0

Jag är inte riktigt säker på om detta är helt rätt (har lite svårt att lagra info som är trist i min hjärna, lagar är trista) men jag tror att det var så här. Om man har marsvin till kel eller en uppfödning av djur till kel och utställning får man ha hur många man vill så länge man sköter dem och det inte stör grannarna. Men enskillda hyresvärdar kan ju ha egna regler som begränsar detta.

Fabiola
0

Min hyresvärd har accepterat att jag har marsvin och bedriver uppfödning så länge grannarna inte klagar.

sotgurkan
0

man kan  ju ha många men bara alla fär kärlek och  man har flera burar annars blir det trånkt :S