En kärleksförklaring.
Som en del av er vet så har jag ju haft otur att på kort tid förlora två av mina älskade marsvin.
Efter sådana förluster ger man nästan upp och tänker att nu lägger jag av! orkar inte känslomässigt med detta!
Men en bild på en nyfödd Skinny vände det hela och jag blev kär. Det var PixelMollans lilla Skinnyhona Nasse. Men Malin beslöt behålla den lille.
Nu är det så att jag själv är oerhört förvånad över mina nyss påkomna känslor för Skinny? Denna ras har överhuvudet taget inte tilltalat mig så att jag känt mig i behov att införskaffa en sådan. Vilket jag även berättade för en väninna.
Tur det att hon "väninnan" visste mina nyväckta känslor för Skinnys, hon mailade en annons till mig om en tre månads bebbehona vid namn Oops Sockervadd och denne lille är precis lika go som min första Skinnykärlek.
Så nu skall i dagarna denna lilla going flytta hem till mig.
Ber att få presentera: Oops Sockervadd. Smeknamn: Vild Vittra. Foto taget av uppfödaren.
Marsvin 4-ever
.

Grattis! :) Kommer själv ihåg när jag blev kär i Rexarna, det var ju en dröm att få åka och hämta hem min prinsessa!
Väldigt söt gris, nu kommer det nog bara bli fler! ;)

Åh, vad roligt! :) Hon är ju bedårande söt ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#1 Ja jag är själv även en Rexfan. Men känner att det är lite för tidigt ännu att införskaffa en ny sådan efter förlusten av Lovika.
Marsvin 4-ever
.
Åh vad jätte roligt! Hon är super söt, hoppas att vi får se många bilder på sötnosen! :) Fint namn dessutom, du kommer alltid på så söta namn :)

Jo ni förstår nog att man längtar. 
#5 Sockervadd är absolut ett jättegulligt namn och hon är reggad i det som ett släktnamn där temat är socker.
Men jag har svårt för att kalla ett naket djur Sockervadd. Tycker att då skall djuret vara lite fluffigt/luddigt. Ha Ha.
Så smeknamnet hon fått av mig är VILD VITTRA. Det är en gammal mytisk benämning på ett skogsväsen.
Marsvin 4-ever
.

# 6. Ronja Rövardotter pratar väl om vildvittror? Håller för övrigt med, sockervadd låter för mig som en vit lunkarya.
Lycka till med den lilla.
Envishet och drömmar
Det var mig en söt liten rackare!
Dom är SÅ mjuka och fina!
Vilken fin tjockis ^^
#8 Mjuka? De skinnys jag klappat är sträva ;P
Mvh Felicia
det där var faktiskt en söt skinny :D
när man förlorat en älskling känns det så fel att ta hem en ny, tycker jag iaf.. men när man ändå gjort det känns det väldigt bra, vad går upp emot bebisbus´? =D dom äldre blir som småungar på nytt :) grattis till nya tjejen!

#8 #10 Ärligt talat har jag faktiskt ingen aning då jag aldrig klappat en sådan.
Men snart lär jag nog få veta. He He . Här skall klappas. 
Men skulle tro att då vissa har lite pälsanlag om än mycket glest på kroppen, så är det nog strävt?
Marsvin 4-ever
.
#12 De tillhör ju också gruppen strävhår, så det låter ju inte helt knasigt att de är sträva *s*
Mvh Felicia

#13 Ha Ha det hade jag faktiskt inte en susning om.
Ja då bör dom vara sträva. fniss.
Har inte läst på så mycket om just specifikt rastyp m.m. Vet egentligen endast att dom avlades fram för forskningssyfte. 
Däremot har jag lusläst vad denna ras behöver i form av foder samt burförhållande.
Marsvin 4-ever
.
Aw, vilken söt liten nassegris :)
Lycka till med henne!
Hanna
Så kul! Grattis! =) Hon är supersöt!
När kommer hon till dig förresten?
Jag frågar inte alls i grisnappningssyfte 
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#10 FeliciaS
De tre som jag har klappat i mitt liv, var sidenmjuka i skinnet!
Det var på en utställning i Borlänge för tre år sen.
#13 Men då dom inte (normalt) har päls utan är just nakna så är dom ju inte sträva att klappa om man nu inte klappar dom bara på nosen. Huden är ju len och varm.
#14 Fast dom är ju egentligen inte framavlade för forskningssyfte. Utan det är är en spontanmutation som dom tog till vara på. Sen om den uppkom på laboratorium eller inte råder det väl lite delad mening om fortfarande.

#16 Ha Ha gissar att jag inte kommer att kunna slita ögonen ifrån henne iallafall den första tiden.
Hämtning av henne blir troligtvis nu i påskhelgen. Har medvetet väntat någon vecka, för att förvissa mig om att ingen av mina andra marsvin skulle visa någon förkylningssymtom m.m sen älskade Vispe Tispe ju var så sjuk.
Marsvin 4-ever
.

#18 jo jag läste att Skinnyn är en mutation, men som sen avlades i forskningssyfte troligtvis för experiment av hudvårdsprodukter.
#17 Säkert är dom babylena i skinnet. Längtar efter att få snusa på henne.
Tack alla för era fina ord om henne. Jag föll totalt för hennes ögon.
Marsvin 4-ever
.

Grattis!
De är fantastiskt mjuka oh sköna att gosa med. Varma och lena om man sköter deras hud som man ska. Sträva är de bara där de har päls om de har någon…
//Katt
sajtvärd på Devon rex ifokus

Grattis till sötnosen :D
Håll hårt om henne nu, annars kommer jag och tar henne XD
#18 De två Skinnysar jag klappat på huden var sträva, jag trodde verkligen de skulle vara mjuka och lena men blev jätteförvånad :P Och de var helt nakna (inte någon överbehåring) - klappade dem på ryggen liksom.
Mvh Felicia
Om de är skitiga och har död hud som sitter så är de sträva, annars väldigt mjuka och härliga att ta i.
#24 Hrm, lustigt - de Skinnysarna var som sagt sträva ;) Men pälsen är alltså sträv? Därför tillhör de Strävhår?
Mvh Felicia
#25 Ja pälsen ska vara sträv, men absolut inte huden.
#26 Okej, man lär sig något nytt varje dag ^^
Mvh Felicia
Grattis och välkommen till skinnyligan!
En varning bara… dom är väldigt beroendeframkallande!!
Jag har nu tre nakenfisar och planerar lite smått en till lite längre fram. Med dessa följde även fyra håriga så här är det fullt hus.
Beträffande hur det är att klappa en skinny så brukar jag säga att det är som att klappa en bulldeg eller en bäbisrumpa, len och varm.
Lycka till med den lilla gosegrisen!

#28 Aj då. fniss. Ja jag fattar inte själv vad som hände. 
I normalt tillstånd hos mig själv "jo det finns sådana" ha ha, så väljer jag djur efter sundhet. Hästar "har själv en nordsvensk", hundar, katter, marsvin you name it, som sagt djuret i fråga skall vara sunt.
Blev mycket intresserad för en tid sedan av CH-teddy på en utställning. Men skippade dom tankarna då jag läste att dom inte var så sunda.
Och vad är en Skinny? snäppet värre kanske mot en CH-teddy?
Men svaret på av vad anledning jag kom att välja denna Skinny fick jag häromdagen av en bekant som jag visade bilden på Vild Vittra för. Det första hon sa var att blicken var samma som Lovika´s.
Då förstod jag. För det var ju just ögonen som fångade mig både på Vild Vittra samt Nasse "Malin´s Skinny". Dom har exakt samma blick.
Lovika var min älskade Rexhona som jag fick ta bort i februari, hon hade livmoderinflamation.
Marsvin 4-ever
.

Middagstid imorgon hämtas underverket. 
Marsvin 4-ever
.
#30 Spännande! Lova att berätta hur det går. :)
#30 Åh, så kul! Se till att ta mååånga bilder 
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.