Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1440 ggr
[natalie742]
0

Vilket e bästa kraftfodret?

Jag ger mina marsvin Vitakrafts VITA special (regular)

[MatildaW]
0

Hm, menar du inte torrfoder? Räcka ut tungan Jag ger mina marsvin havre och Lottie pellets (det är den enda pellets jag hittat som både innehåller folsyra och selen + c vitaminer).

Diana61
0

Änsålänge ger jag Oxbow pellets, havre och kornkross. När oxbow pelletsen tar slut så funderar jag starkt att gå över till fårpellets.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[natalie742]
0

Jo jag menar så klart torrfoder. Det torrfodret jag har e små kulor som ska innehålla allt marsvinet behöver. Marsvinet kan inte plocka ur bara det godaste. Ganska bra faktiskt.

Varför funderar du på att ge marsvinen fårpellets Diana?

[MatildaW]
0

Fårpellets innehåller en STOOR STOOR del av det ett marsvin ska ha dagligen, + att det är billigare att köpa fårpellets om man har många marsvin :)

FeliciaS
0

Jag köper marsvinspellets med C-vitamin från zooaffären i närheten. Den pelletsen är bra och marsvinen gillar den.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

_Mew_
0

Haha jag ger likadant som MatildaW :) Lottie pellets och havre

[MatildaW]
0

#5. Jag slutade med pelletsena från zoo när Elina berättade för mig att till största delen innehåller den melass.

#6. De är ju hyper bra :D

irma
0

jag har gått över till Lottie pellets och marsvinen gillar det. Mycket billigare än det i zoo affären också, köpte i lösvikt förut men nu ska jag köpa Lottie på granngården i stället, köpte en liten påse för att testa och det funkar bra.

FeliciaS
0

#5 Det är säkert olika med vilken zoo affär. Men jag litar på att de har de bästa för djuren eftersom att de sitter lite skyltar över att den är godkänd för marsvin av någon förening (….verket) m.m.

Men jag kanske får ta och testa Lottie =P

Mvh Felicia

Diana61
0

#3 Som MatildaW svarade så är det framförallt för att jag just nu har 6 marsvin och en kull till på väg och jag hoppas finna två fina grisar att behålla där så att inga går ensamma. Dessutom är jag arbetslös och då är Oxbow pelletsen på TOK för dyr. En liten påse för 200:-

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[MatildaW]
0

#9. Jaa, jag har åxå hört att zoots pellets är godkända, men innehåller mycket melass, och det är inte direkt nyttigt tycker jag, så jag har Lotties, men men, jag säger inte att pelletsen från zoo är sämre, men jag föredrar Lottie :)

Fiona
0

marsvinen och min kanin får Lottie Pellets och grönsaker,frukt,hö och vatten såklart;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

FeliciaS
0

#11 Förstår hur du menar. Mina små grisar har inte mycket zoopellets kvar på lager så jag ska testa Lottie efteråt. Var köper man det? Kanske finns det på Hemköp?

Mvh Felicia

Arny
0

Hej! Jag ger mina grisar Carrier pellets, finns att köpa på granngården (helgrön säck), 10 kg kostar runt 100 lappen. Är c vitamin berikat. Men givetvis måste man ge c vitamin i form av vitkål, broccolie, blomkål od. dagligen.

Vet om fler uppfödare i marsvinsföreningen som använder detta foder och de har aldrig haft problem med urinsten tex. Det är lite grövre än Lottie, vilket jag tycker är bra eftersom de får jobba mer med tänderna när de äter.

Kan varmt rekomendera det!

[MatildaW]
0

#13. Man kan köpa det på Granngården och på vissa zoon :)

FeliciaS
0

#14 Är Carrier pellets till för marsvin?

#15 Okej, synd att Granngården ligger så långt härifrån *suck* Vad heter pelletsen mer än Lottie?

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#16. Den heter bara Lottie, och det är 3 olika smaker, solros och linfrö, havre och vetekli (?) & äpple och morötter :)

FeliciaS
0

#17 Okej ;) Linfrö vet jag är bra för magen, men solros och havre är nog inte så bra för Sera - det är ju rätt "fet" mat… =P

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#18. Precis, jag ger mina havre och vetekli (?)  ojj, det kanske ska vara maskros, jag är inte ritkigt säker :P kan åka och kolla idag för jag måste köpa mer mat :D jag ska nog testa äpple och morot, sen linfrö och mask/solros :P

Arny
0

Carrier pelletsen är för Marsvin och Kanin, en säck håller i ca 10 månader så är du på granngården kan man ju köpa så man har ett bra tag.

irma
0

jag köpte Carrier pellets men jag gillade inte det,,, fick för mej att det inte var bra för marsvinen, Sune fick urinvägsinfektion men det kan ha berott på annat.. jag bytte i alla fall och ger nu Lottie till mina… det kändes bättre att ge dom det,,,
kan ha varit obefogad känsla men oftast går jag på hur jag känner när det gäller djuren och dom gånger jag nonchalerat den här känslan har nått gått på tok,,, så nu lyssnar jag riktigt på min magkänsla…

FeliciaS
0

#19 Okej x)

#20 Håller mig nog till pellets enbart för marsvin då jag har fått höra att de har olika vitamin och kostbehov.

#21 Okej… Nä, det är ju inte säkert att marsvinen gillar det heller!?

Mvh Felicia