Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 720 ggr
[Lynx76]
0

Nya marsvinet "skriker"

Har precis fått hem min efterlängtade lunka-tjej och allt verkade frid och fröjd, men nu skriker hon så fort man rör hennes päls. Det verkar helt ok att bli kliad på huvudet, men rör jag handen ner över ryggen så skriker hon verkligen högt. Är hon rädd eller kan hon ha ont?  Mina andra grisar var också rädda i början men ingen av dem skrek på det här viset!

Abico
0

Hur gammal är hon?
Jag vet flera långhår som blivit rädda om sin kropp efter att dom blivit borstade/luggade ett par gånger.
Det bästa du kan göra tror jag ändå är att hålla på med henne mycket, kanska muta med gurka medan du grejar med hennes päls. Så lär hon sig förhoppningsvis att det inte är något farligt.

Hanna 

[Lynx76]
0

Hon är ungefär två månader (inte fått hennes papper än)

hon skriker mindre nu, efter att hon fått äta lite medan hon låg i knät.  det kanske går över Skrattande

Abico
0

Okej :) Hoppas att det går över helt snart.

Hanna 

emelie92
0

Hon kanske är håröm.

[Lynx76]
0

#4 Ja något är det iaf. Mitt andra långhår gillar inte heller att man håller på med hennes päls men älskar att bli gosad med i övrigt, kommer och kryper upp i knät självmant osv. Men just pälsen är en känslig grej.

FeliciaS
0

Mina långhår har inte heller tyckt om att man hållt på med pälsen, oavsett om det har varit borstning eller klippning. Hoppas det går över med tiden :) Hon kanske bara är lite kinkig ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus