Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 720 ggr
zuperzita
0

Marsvinsvakt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo minsan! Nu är man marsvinsvakt. Hon är tyvärr ensam och gammal. Men hon har träffat mina två grisar. Och inget slagsmål det blev snarare tvärt om. Dom låg och sov i en hög och marvina som hon heter slickade öronen på båda mina flickor. Nu sover alla marsvin trötta och sluta. Jag är bara rädd att hon ska dö under tiden hon är här. För marvina är gammal. Men dom sa att det inte skulle göra något.

Lägger upp ett antal bilder på henne så man kan se :)

zuperzita
0

en till på marvina :)

zuperzita
0

Alla tre tillsammans :)

Abico
0

Vilken fin tanta :)
Hur gammal är hon då?

Hanna 

Fiona
0

Vilken sötnos^^ Är hon smal eller är det bara pälsen & bilden som luras ?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

zuperzita
0

#3 - hon är 4 år. Men jag tror hon lever ett bra tag till.

#4- hon är inte smal hon är snarare jätte fet :P men hon posar ju på bilden :) eller hon sträcker på sig och en annan ligger hon ner på

Abico
0

#5 - 4 år är väl ingen jätteålder :P Hur länge ska du ha henne?

Hanna 

zuperzita
0

#6 - nästa tisdag dom är ute på golvet nu igen hon är överelycklig med mina två andra grisar :)

FeliciaS
0

Vad fin hon är! :) Du kanske kan fråga om du får behålla henne? Hon verkar ju trivas bättre hos dig, särskilt om hon får kompisar.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

zuperzita
0

#8 - jaa men jag har inte plats.. Jag måste bygga större bur och hennes klor är inte speciellt roliga.. Vill du se ? Kanske du vet hur jag kan lösa dom ?

FeliciaS
0

#9 Hur stor är buren då? Hur menar du… böjda?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fiona
0

#5 Haha okej ^^

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

zuperzita
0

#10- den jag har nu är 98x52 tror jag.. jag ska bygga en på större mått.. ja dom ligger åt sidan ..

tjorve
0

#12 det finns massor med tips om hur du klipper klor, här på sajten! använd sökfunktionen :) annars har jag förstått att man ska klippa ofta och lite, om pulpan blivit för lång..

zuperzita
0

inte bara det.. Hon bits.. Jag är livrädd för henne. Jag försökte klippa nyss men jag var livrädd. Ursh hon bet mig jätte hårt när jag var mindre.

tjorve
0

har du ingen som kan assistera? jag kan inte klippa mina marsvin själv, dom sprattlar på tok för mycket och skulle säkert bitas också efter en stund :)

jag brukar ta hjälp av någon modig som kan hålla i och lugna marsvinet medans jag klipper i lugn och ro

zuperzita
0

#15 - haha jag försökte med min mamma. Hon satt och grät. Och pappa vägrar. Ingen kan mina egna är vana vid att jag klipper själv

Creation
0

#16 Du/dina föräldrar kan inte försöka vira in henne i en handduk då? Som ex. denna tråd beskriver.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#12 - Tänk på att klorna på äldre marsvin kan bli böjda lite åt sidan utan att dom för den sakens skulle är dåligt klippta. Men det är ju skillnad på långa och lätt böjda såklart :)

Hanna 

Berlau
0

Gammal låter hon inte, nog ingen fara. Två av mina tjejer är i femsnåret. :) Min ena kom också ensam, så kul att se dom bli överlyckliga med hjälp av andra marsvin.

Det där med klorna har jag problem med hos två av mina, klippa ofta, fila osv. Jobbigt att hon bits, prova med handduk som dom andra säger. Lycka till, fin är hon iallafall!