konstig blödande grej på mage.
Jag upptäckte nyss något på min minstings mage.
Mamma tycker att det ser ut som en torkad varböld från ett tidigare ''sår''. Men jag har inte märkt något förrut, alltså tecken på att han har haft ont. Nu så skulle jag ta upp honom och fick inte ta honom på magen. Så jag vände honom bestämt på rygg, och mamma försökte klippa bort den och tillochmed raka bort den men det vill inte. Sedan började det blöda och han skrek jätte mycket, så jag funderar på att ta honom till vetrinären imorgon /:
Hur stor var "knölen"? Vart på magen fanns den?
Är du säker på att det var en torkad varböld?
Jag tycker absolut att du ska låta en veterinär kolla upp honom, om han blöder och dessutom har någon knöl på magen.
Jag förstår dock inte riktigt varför det var så viktigt att få bort denna sak, att man tar till rakning när det inte går att klippa bort den..?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag vet ärligt talat inte var det var, men det var någonting stenhårt gulvitt, den sitter tätt intill huden. Mitt på magen.
Jag ska försöka ta honom till vetrinär imorgon.
Jag tror det var för att jag var rädd att han hade ont och störde sig på saken som vi gav oss på den. Kanske inte var så bra. Men den sitter fortf. kvar.
Mitt på magen? Är den väldigt liten också?
Det kanske är naveln….
Jag trodde också det men det är inte det :o Vi får se vad vetrinären säger..
Och du! Jag upptäckte att min äldsta hane hade tappat eller brutit sina tänder i överkäken, det håller på att växa ut nytt. Tappar dom bara tänderna eller har han ätit ngt så att dom gått av? Jag tycker det var lite märkligt.
Ursh linnea. Vi får hoppas att underbara laban blir bra! Inte kul alltså. Lider med dig och han du vet att du kan prata med mig om det händer något? kram <3
#4 Han har troligtvis slagit i dem på något vis, tänderna växer ut rätt fort igen. Se till så att han äter och dricker bra bara, om han inte gör det får du stödmata honom.
Lycka till med din lilla gris! Hoppas det går bra med honom.

Kan det vara intorkad sperma? Det blir alldeles stenhårt och vitt och om det råkar hamna nära huden så är det nästan omöjligt att få bort utan att dra med pälsen.
#7 Precis vad jag tänkte på när jag läste det här.
#5 Tack Nea, jag var lite orolig så jag skrev till dig först på msn då <3
#6 tack. Det ska nog fixa sig, och den äldsta äter som han ska, jag har haft ett öga på honom ! :)
#7 Nu när du säger det kan det mycke möjligtvis vara så, för det har inte alltid suttit där. Jag badade honom nyss och fösökte ''lösa'' upp själva kulan, men det går inte.. Så stackarn drar runt med den nu, inte för att han verkar störas av den som vi trodde. Han är lika glad för det och gör sina skutt, så jag ska bara låta den sitta ?
Du kan inte försöka fotografera det så kanske det är lättare för oss att se vad det kan vara?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#11 Ojdå, det syns ju att det är ett sår i alla fall. Men var det vara blod eller var också? Se till att hålla rent det och så att det inte kommer tillbaka.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#12 Bara blod. Och jag har tvättat det och ska fortsätta se efter det noggrant.
Ett litet tack förtjänar ni på denna sidan en än gång :)